۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85519278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور لهستان: امیدواریم چین در طرح صلح اوکراین مشارکت کند

تهران-ایرنا- رئیس جمهور لهستان در دیدار با «شی جی پینگ» رئیس جمهور چین گفت که امیدوار است پکن از طرح صلح اوکراین حمایت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان امروز (دوشنبه) در جریان سفر به پکن گفت: امیدوارم چین به یافتن راه حلی برای صلح در اوکراین کمک کند که قوانین بین المللی در آن لحاظ شده باشد.

چین در نشست صلح اوکراین که در ماه جاری در سوئیس برگزار شد، شرکت نکرد و اعلام کرد که این نشست انتظاراتش را برآورده نکرده است. روسیه نیز به این نشست دعوت نشد و طی بیانیه‌های متعددی این گردهمایی را بی‌فایده توصیف کرد.

منابع آگاه گفتند که چین طی هفته‌های گذشته در مذاکره با کشورهای مختلف سعی کرده طرحی جایگزین برای صلح اوکراین ارائه کند.

دودا پس از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پکن، به خبرنگاران گفت: «من دیدگاه خود را در مورد وضعیت امنیتی اروپا و جهان، به ویژه در بخش اروپای شرقی ارائه کردم.»

وی گفت که امیدوارم چین از تلاش‌های جمعی برای برقراری یک پایان صلح‌آمیز جنگ اوکراین حمایت کند.

چین و روسیه تنها چند روز قبل از آغاز جنگ اوکراین، همکاری و شراکت بدون محدودیت خود را اعلام کردند. با این حال چین بارها تاکید کرده که در جنگ اوکراین بی‌طرف است و به مسکو سلاح یا مهمات نمی‌دهد.

تلویزیون دولتی چین گزارش داد که رئیس جمهور این کشور به رئیس جمهور لهستان گفته است که کشورش از همه تلاش‌ها برای پایان صلح‌آمیز جنگ در اوکراین حمایت می‌کند و چین به نقش خود در یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha