۵ تیر ۱۴۰۳، ۳:۳۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85519455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنروا: ۹۰ درصد کودکان غزه دچار سوء تغذیه هستند

تهران- ایرنا- سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در اظهاراتی گفت که ۹۰ درصد کودکان غزه دچار سوء تغذیه هستند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عدنان ابوحسنه افزود: در حال حاضر شرایط در شمال غزه فاجعه بار است و ده‌ها هزار خانواده در گرسنگی هستند و برخی از خانواده‌ها هر دو تا سه روز یک وعده غذایی می‌خورند و به طور کلی وارد نشدن کمک‌ها به نوار غزه یک چالش جدی و بی سابقه است.

وی گفت: در جنوب نوار غزه که حدود ۷۵ درصد از جمعیت در آنجا زندگی می‌کنند، گرسنگی رو به گسترش است و به طور کلی ۹۰ درصد کودکان نوار غزه از سوء تغذیه رنج می‌برند.

سخنگوی آنروا اضافه کرد: هم اکنون صدها هزار بیمار در غزه وجود دارد و آب در این باریکه به دلیل تخریب اکثر آب شیرین کن‌ها و کمبود سوخت و رها بودن فاضلاب در خیابان‌ها، آلوده است.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha