۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبر: 85519483
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

استان مرکزی در عید غدیر خم غرق در شادی و سرور است

اراک- ایرنا - استان مرکزی روز سه‌شنبه همزمان با سالروز ولایت امیرالمومنان حضرت علی(ع) و عید غدیر خم غرق در شادی و سرور است.

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت آیین جشن و سرور در نقاط مختلف استان مرکزی پیش‌بینی شده و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) با حضور گسترده در مجالس جشن و شادی، آغاز ولایت علی‌(ع) را جشن می‌گیرند.

مردم موحد و مومن استان مرکزی با آذین بندی کوچه‌ها، محلات و خیابان‌های نقاط مختلف این استان، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به منصه ظهور گذاشتند.

کسبه محلات مختلف کلانشهر اراک به خصوص بازار تاریخی این شهر با پخش شیرینی و شربت به پذیرایی از مردم ولایتمدار این شهر پرداختند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری مهمانی سه کیلومتری به مناسبت عید امامت و ولایت در اراک، گفت: این جشن خیابانی از ابتدای خیابان محسنی تا تقاطع خیابان شهید ادبجو عصر امروز (سه شنبه) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بهزاد محمدی با اشاره به اینکه ۱۱۰ موکب در سراسر استان مرکزی میزبان عاشقان و محبان امیرالمومنین (ع) در روز عید غدیر است، بیان کرد: برپایی جشن و سرور در مساجد استان و تبیین حضور حداکثری مشارکت در انتخابات، اثرگذاری انتخاب اصلح در رشد و توسعه کشور و امیدبخشی به مردم برای تداوم ایران قوی، توسط سخنرانان و اساتید حوزه و دانشگاه از برنامه‌های شب و روز عید غدیر در استان مرکزی است.

وی اضافه کرد: برپایی جشن محله محور با حضور بانوان و هیات‌های مذهبی در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده عاشقان امیرالمومنین حضرت علی(ع) در روز عید غدیر است.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر گرامی اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha