حمایت از تعاونی ها در اولویت کار قرار دارد/ حمایت از کار گروهی و کارگاهی در قالب تعاونی‌ها

زاهدان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه حمایت از تعاونی ها در اولویت کار قرار دارد گفت: تمام کسانی را که به کار گروهی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند را به تشکیل تعاونی ها دعوت می‌کنیم تا از حمایت‌های دولت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل احمد سلامی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان دانشگاه پیام نور سراوان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند.

وی ادامه داد: مصداق بارز تحقق این شعار و نامگذاری، تعاونی ها هستند و براین اساس در سالجاری توجه ویژه‌ای به این بخش می‌شود.

حمایت از تعاونی ها در اولویت کار قرار دارد/ حمایت از کار گروهی و کارگاهی در قالب تعاونی‌ها

فعالیت بیش از ۲۰۰ دانشجو در زمینه هنرهای صنایع دستی و سفال

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید، با بیان اینکه در کنار فعالیت آموزشی و علمی انجام اقدامات مهارت افزایی در دستور کار این دانشگاه است، گفت: در زمینه اشتغال و رونق مشاغل خانگی این دانشگاه بویژه در شهرستان سراوان با راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی سفال کلپورگان، بیش از ۲۰۰ دانشجوی فعال در زمینه هنرهای صنایع دستی و سفال دارد.

ابوالفضل توسلی افزود: سفال کلپورگان نمادی از هنر دستان زنان بلوچ شهر علم و فرهنگ با قدمت هفت هزار سال است که امروز دانشجویان مرکز سراوان در دانشگاه پیام نور این هنر را آموزش داده تا نسل به نسل این میراث گرانبها حفظ شود و در ساخت و معرفی سفال و بازار فروش بهتر در ایران و جهان نقشی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha