پنج میلیون دلار صادرات از سوی شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از صادرات بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار دلار کالا توسط شرکت‌های تعاونی این استان در ۲ ماه اول سالجاری خبر داد.

خلیل احمد سلامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت های تعاونی سیستان و بلوچستان بیش از پنج میلیون و ۱۰۰هزار دلار به وزن ۲۵ تن و ۱۷ هزار و ۹۷۸ کیلوگرم کالا به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر کرده اند که عمدتا محصولات شیمیایی و کشاورزی را شامل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه واردات نیز از ابتدا تا پایان اردیبهشت ماه امسال، پنج میلیون و ۲۶هزار و ۴۷۲کیلوگرم به ارزش ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از افغانستان، پاکستان و امارات واردات داشته ایم که عمده کالاهای وارداتی در حوزه مواد اولیه، محصولات کشاورزی شامل برنج و انبه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت هشت تعاونی در ۲ ماه اخیر برای واردات و صادرات در استان، تصریح کرد: تعاونی‌ها، از جمله بنگاه‌هایی هستند که در امر توسعه صادرات و حضور در بازارهای هدف نقش بسزایی دارند، در این راستا با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و ظرفیت های بکر استان، شرکت هایی که قابلیت صادرات و واردات دارند، شناسایی، تقویت و حمایت می شوند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که تعاونی‌ها در صادرات غیرنفتی دارند، باید از توانمندی‌های صادراتی آنها به بهترین شکل ویژه‌ استفاده شود.

سلامی تاکید کرد: روان ترین و ارزان ترین تجارت و بزرگترین فرصت اقتصادی، مرزهای آبی است و تعاونی های سیستان و بلوچستان باید در این راستا وارد شده و اقتصاد دریا محور را محور فعالیت قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha