سفیر لبخند؛ اتوبوس دندانپزشکی ایران عازم منطقه ایسین بندرعباس شد

بندرعباس - ایرنا - نخستین اتوبوس دندانپزشکی ایران در هرمزگان با نام «سفیر لبخند» عازم روستای پاسنگ ایسین بندرعباس شد تا در اردویی سه روزه به مردم و بیماران این منطقه ارائه خدمت کند.

به گزارش ایرنا، مشاور پزشکی استاندار هرمزگان روز سه‌شنبه از حرکت نخستین اتوبوس دندانپزشکی کشور با نام سفیر لبخند خبر داد که در قالب قرارگاه مردم و پنجاهمین گردهمایی دندانپزشکان جهادی به روستای بنوبند از منطقه پاسنگ ایسین شهرستان بندرعباس وارد شده و اردویی سه روزه دارد.

محمدرضا مهری با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس دندانپزشکی اظهار کرد: اقدام منحصر به‌فرد قرارگاه مردمی که در سطح کشور نیز اتفاق بی‌نظیری است، راه‌اندازی اتوبوس سفیرلبخند است که معادل سه مطب دندانپزشکی مجهز امکانات مدرنی دارد.

وی بیان کرد: در اردوهای قبلی حمل و استقرار تجهیزات دندانپزشکی به مناطق محروم دوردست هرمزگان از چند روز قبل انجام می‌شد اما با ایده استاندار هرمزگان اتوبوس اهدایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا به این مهم اختصاص داده شد.

وی درخصوص آماده‌سازی این اتوبوس و تبدیل آن به سفیر لبخند، گفت: اتوبوس سفیر لبخند یک درمانگاه مجهز قابل حمل است که با مطالعه دقیق و طراحی تخصصی آماده‌سازی شده و سیستم‌های برق، آب، فاضلاب، کف‌سازی، نور و صدا در آن با بهترین متریال و متد جانمایی و جاسازی شده است.

سفیر لبخند؛ اتوبوس دندانپزشکی عازم منطقه ایسین بندرعباس شد

مشاور پزشکی استاندار هرمزگان، تجهیزات تخصصی اتوبوس سفیر لبخند را شامل سه یونیت مبله و متعلقات،سه دستگاه جرم‌گیری، ۲ دستگاه اتوکلاو ،۲ دستگاه کولرگازی و یک دستگاه تصویربرداری دندان برشمرد که برای طراحی، بازسازی و تجهیز آن افزون‌بر ۳۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی توسط شرکت نفت آفتاب هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پنجاهمین گردهمایی دندانپزشکان جهادی در بندرعباس، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت یاد و ادامه راه شهدای خدمت در ایام نزدیک به اربعین شهیدان، با پنجاهمین گردهمایی قرارگاه مردم از روز مبارک عیدغدیرخم به مدت سه روز میزبان مردم بنوبند از منطقه پاسنگ ایسین شهرستان بندرعباس هستیم.

مهری با اشاره به تاکید استاندار هرمزگان درخصوص تمرکز قرارگاه بر ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی در مناطق کم برخوردار، اظهار کرد: اساس دستور استاندار هرمزگان برای تشکیل قرارگاه مردم، فعالیت در حوزه درمان به‌ویژه درمان‌های تخصصی، به‌خاطر هزینه‌های بالای این خدمات و دسترسی نداشتن مردم مناطق کم برخوردار بوده که در هر گردهمایی علاوه بر دعوت از پزشکان جهادی تراز اول کشور، بهترین تجهیزات و امکانات نیز با حمایت کامل استاندار و از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع تامین می‌شود.

مشاور پزشکی استاندار هرمزگان درخصوص نیازسنجی، برنامه‌ریزی، بیماریابی و اجرای برنامه‌های قرارگاه مردم توضیح داد: تمام خدمات پزشکی و دندانپزشکی این قرارگاه از تشخیص تا درمان و دارو برای مردم رایگان است و همکاران دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام«ره»، سپاه، دهیاران و بخشداران، صنایع و پالایشگاه‌ها در برنامه‌های پیش نیاز استقرار قرارگاه فعال می‌شوند؛ به مانند نمونه در روستای بنوبند بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و مشکلات دهان و دندان در بین گروه‌های مختلف سنی شایع است که به‌عنوان مقصد اردوی فعلی قرارگاه تعیین شده است.

گفتنی‌ است؛ از ابتدای دولت سیزدهم مردمی سازی به شکل ویژه‌ای در هرمزگان آغاز شده و قرارگاه مردم در حوزه درمان با امکانات بیمارستان مدیریت بحران استانداری کار خود را شروع کرده و در ۴۹ اردوی برگزار شده؛بیش از ۲۷۰ هزار خدمت پزشکی و دندانپزشکی در سراسر استان با اولویت روستاهای دور، جزایر و محلات کم‌برخوردار به مردم تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha