۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85519788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمانی متفاوت غدیر در بجنورد

۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲
کد خبر: 85519788
مهمانی متفاوت غدیر در بجنورد

بجنورد- ایرنا- حال و هوای بجنورد در روز عید دیدنی تر شد آن زمان که مردم ولایتمدار این شهر در برنامه ای متفاوت و در قالب کاروان شادی از میدان شهید به سمت چهارراه ۱۷ شهریور حرکت کردند.

به گزارش ایرنا، کاروان شادی عید غدیر همزمان با عید ولایت و امامت امام(ع) از میدان شهید بجنورد حرکت و با عبور از چهارراه ۱۷ شهریور به سمت پارک شهر بجنورد حرکت کرد.

شمار انبوهی از مردم ولایتمدار از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان و کودک حضور داشتند تا در حرکتی زیبا و نمادین مراتب ارادت و دلدادگی خود به امام علی(ع) و ولایت او را نمایش دهند.

مهمانی متفاوت غدیر در بجنورد

دیدن دوستداران ولایت به ویژه کودکان در حالی که پرچم های کاغذی با عناوین «غدیری ام» و «یا حیدر کرار» در دست داشتند، حال و هوای خاصی به این مراسم معنوی داده بود.

بازار شیرینی و شربت خنک نیز در این هوای گرم، داغ بود و دیدن جوان هایی که با شوقی صف ناپذیر اقدام به توزیع شربت و شیرینی بین مردم می کردند نیز زیبایی خاصی داشت.

پخش سرودهای مذهبی و تواشیح خوانی نیز با محتوای ولایت امام علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت در طول مسیر حال و هوای دیگری به این مراسم معنوی بخشیده بود.

مهمانی متفاوت غدیر در بجنورد

برپایی ۶۰ موکب غدیر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تشریح برنامه های جشن عید غدیر در استان می گوید: ۶۰ موکب از میدان شهید به سمت چهارراه ۱۷ شهریور برای پذیرایی از دوستداران ولایت برپا شده است.

حجت الاسلام حمید رفیعی می افزاید: این موکب ها محدود به پذیرایی نیست بلکه روایت خدمت نیز در این موکب ها انجام می شود.

وی خاطرنشان می کند: جدای از برپایی موکب ها، برنامه های متنوع دیگری نیز با محوریت مردم در طول مسیر پیش بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح می کند: اجرای برنامه های هنری و فرهنگی، برپایی ایستگاه نقاشی، اجرای گروه های نمایشی از جمله این برنامه ها است.

مهمانی متفاوت غدیر در بجنورد

به گزارش ایرنا، هیجدهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابیطالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha