پیچیدن عطر خوش ولایت در کوچه پس کوچه‌های خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- جشن های ویژه عید سعید غدیر به همت اهالی مسجد و فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی در قاب برنامه های مختلف فرهنگی هنری در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، بچه مسجدی ها در نقاط مختلف خراسان شمالی در قالب کانون های مساجد برای نکوداشت ایام بی مثال دهه امامت و ولایت از عصر روز گذشته دست به کار شدند و برنامه های مختلفی را تدارک دیدند و میزبان عاشقان علوی می شوند.

توزیع شربت و شیرینی و بسته های فرهنگی تبرک با برپایی ایستگاه های صلواتی، اولین برنامه هایی است که کودکان و نوجوانان را پای کار غدیر آورده و مساجد را بیشتر از هر زمانی رونق بخشیده، این ایستگاه ها در محل عبور و مرور عموم مردم و مقابل مساجد و پارک ها و پیاده روهای مرکزی شهر بجنورد است.

مراسم طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمند از دیگر برنامه هایی است که می توان به آن اشاره کرد و در فراخوان کانون ها و فعالان فرهنگی مساجد اطلاع رسانی شده است.

پیچیدن عطر خوش ولایت در کوچه پس کوچه‌های خراسان‌شمالی

مسابقات غدیر در فضای مجازی

مدیر کانون فرهنگی هنری میثاق مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ارکان بجنورد از برگزاری مسابقات ویژه عید غدیر در ۲ بخش مجازی و حضوری خبر داد و گفت: بخش مجازی شامل تهیه ویدئویی یک دقیقه ای است که در آن باید ویژگی های امام علی علیه السلام توضیح داده شود و برای رده سنی سه تا هشت سال در نظر گرفته شده است.

رضا رضایی افزود: در نحوه برگزاری بخش مسابقه حضوری از پدر و مادرها خواسته شده تا فرزندان خود را به جشن غدیر روستا که ساعت ۱۷ امروز در محل جمعه بازار ارکان برگزار می شود، بیاورند تا در بخش کودک و ایستگاه نقاشی، با همسن و سالان خود به رقابت بپردازند.

محمد محمدزاده قانعی، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر (عج) شیروان از تدارک جشن غدیر در این محله خبر داد و گفت: عموم مردم عصر امروز همزمان با عید غدیر شاهد جشنی با برنامه های متنوع شامل اجرای سرود گروه دختران، مسابقه و نورافشانی و مولودی خوانی می شوند.

پیچیدن عطر خوش ولایت در کوچه پس کوچه‌های خراسان‌شمالی

شور غدیر در تمامی نقاط خراسان شمالی

مریم فیاضی، رابط کانون فرهنگی هنری مشتاقان ولایت روستای خرمده غربی شهرستان مانه نیز از تلاش های نوجوانان مسجد، برای استقبال از عید غدیر خبر داد و گفت: دختران کودک و نوجوان با همراهی بانوان مسجدی کتیبه های مزین به احادیث ارزشمند در خصوص عید غدیر را در محلات مختلف روستا و نقاط تجمع و محل رفت و آمد عموم نصب کردند.

محمد رستمی، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) منطقه حر بجنورد نیز گفت: ایستگاه صلواتی پذیرایی از مشتاقان ولایت و عید ولایتمداری امام علی (ع) و جشن بزرگ عید غدیر به همت بچه های این مسجد در محل پارک تفریحی باباامان، عصر امروز برگزار می شود.

مدیر کانون محبان الزهرا (س) اسفراین نیز از طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمند به مناسبت عید غدیر خبر داد و خاطرنشان کرد: بخشی از این اطعام با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه ( س) شهر قم قرار است همزمان با روز عید غدیر آماده توزیع شود.

غلامحسن امیری افزود: این کانون با ذبح ۲ رأس گوسفند و تهیه بسته گوشت قربانی شادی و رحمت عید قربان را به میان سفره ۱۵۰ خانواده نیازمند برد که در این خصوص ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

به گزارش ایرنا، هیجدهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابیطالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha