تکریم علمای سادات با برگزاری جشن های غدیر در شهرستان های استان تهران 

تهران - ایرنا - با برگزاری جشن های غدیر در شهرستانهای استان تهران ، علمای سادات نیز از سوی مردم و مسئولان در روز عید سعید غدیر خم تجلیل و تکریم شدند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت روز عید غدیر حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان ورامین به همراه مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین،حجت الاسلام والمسلمین دین پرور رئیس اداره سازمان تبلیغات ورامین،حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ریاست امور مساجد شهرستان ورامین با حضور در منزل ۴ علمای سادات شهرستان ورامین با آنها دیدار کردند.

تکریم علمای سادات با برگزاری جشن های غدیر در شهرستان های استان تهران 

در این دیدار که با حج الاسلام و المسلمین سید مصطفی احمدی، سید جعفر صفوی، سید یاسر و سید کمیل موسوی از مقام سادات تقدیر شد.

همزمان با عید الله اکبر، عید غدیر آحاد مختلف مردم و مسئولین با حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان ورامین و سادات شهرستان ورامین در مصلی صاحب الزمان عج ورامین دیدار کردند.

دیدار فرماندار شهرستان شهریار با امام جمعه شهرستان شهریار

به مناسبت عید غدیرخم و سنت حسنه دیدار با سادات علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار ، محمدی دادستان عمومی و انقلاب دادسرای و معاونین فرماندار با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی نوری امام جمعه شهرستان شهریار به مناسبت عید غدیرخم دیدار و عید سعید غدیر خم را به ایشان تبریک گفتند.

جشن بزرگ غدیر با ندای یا علی در شهرستان پردیس

میهمانی بزرگ غدیر و جشن امامت در شهرستان پردیس در میان استقبال بی‌نظیر شهروندان برگزار شد.

میهمانی یک کیلومتری غدیر در شهرستان پردیس با استقرار بیش از ۱۳۰ موکب برای پذیرایی از مردم و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی در میان استقبال پرشور و بی‌نظیر شهروندان و هیئت‌های مذهبی و سمن ها برگزار شد.

خیابان شهدای گلدره در بلوار سردار سلیمانی تا میدان امام رضا علیه السلام میزبان فعالان و میهمانان این مراسم بود و در انتهای مسیر نیز جشن غدیر در میدان بزرگ امام رضا(ع) و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان برگزار شد.

سخنرانی امام جمعه، اجرای مجری توانمند صدا و سیما، توزیع اقلام فرهنگی و ورزشی در بین مردم، اجرای گروه سرود احسان و مولودی خوانی از برنامه های این جشن بود.

جشن های عیدغدیر خم در شهرهای هفتگانه با برنامه های متنوع درشهرستان شهریار برگزار گردید

همزمان با عید غدیر خم ، عید ولایت و امامت جشن های مردمی در سراسر شهرستان شهریار و با حضور پرشور مردم برگزار گردید.

فرماندار شهرستان شهریار طی بازدید از جشن های شهرهای مختلف ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت عید ولایت و امامت از تلاش و زحمات برگزار کنندگان تقدیر و تشکر کرد و برپایی چنین جشن های را در راستای افزایش نشاط اجتماعی ضروری دانست.

از نکات مهم برگزاری این جشن ها تریبون آزاد و غرفه هایی جهت تبیین تأثیر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده شده بود. اجرای برنامه های متنوعی از جمله اجرای بازسازی نمادین واقعه غدیر، مولودی خوانی و سرودهای مذهبی، پیاده روی، غرفه های مخصوص کودکان، سنجش سلامت، اجرای حرکات و ورزشی نمایشی، ایستگاه های صلواتی، مسابقات ورزشی و ... میتوان اشاره کرد.

شایان ذکر است این جشن ها با همکاری ستاد برگزاری مراسمات شهرستان شهریار، شهرداری های هفت گانه، دفاتر امام جمعه های شهرستان، هیأت مذهبی ،موکب ها، دهیاری ها، دستگاه های خدمات رسان ، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و... برگزار گردید.

توزیع ۴۰۰بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد شهرستان شهریار

عزیزشاکری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شهریار از توزیع ۴۰۰بسته معیشتی و ۴۰۰پاکت ۵۰ هزارتومانی بین مددجویان کمیته امداد شهرستان شهریار به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم ،توسط حامی محترم آقای سیدجلال درخشان مدیریت محترم رستوران ارکیده خبر داد.

روز سه شنبه پنجم تیرماه توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در راستای همایش غدیر بوده است.

وی با قدردانی وتجلیل از حمایت‌ حامی از کمیته امداد در مناسبت‌های مختلف، افزود: این بسته‌های معیشتی، شامل برنج، روغن، ، حبوبات، ماکارونی و رب وپک میوه و.... است.

شاکری ارزش هر بسته را ۲میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع ۸۰۰میلیون تومان هزینه تهیه این بسته‌های معیشتی شده است. این بسته‌های معیشتی که توسط حامی محترم تهیه شده، بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد با اولویت مناطق روستایی در سطح شهرستان شهریار توزیع می‌شود.

جشن غدیر در اسلامشهر 

امروز سه شنبه ساعت ۱۶ الی ۲۳ حضور پرشور شهروندان اسلامشهری در خیابان امام حسن مجتبی علیه‌السلام (خیابان آموزش و پرورش) در جشن ولایت و امامت دیدنی خواهد بود.

آئین اهتزاز پرچم سبز علوی در محوطه شهرداری کهریزک

به مناسبت عید سعید غدیر خم آئین اهتزاز پرچم سبز علوی با حضور مدیران ارشد و فرماندهان نظامی و انتظامی بخش کهریزک برگزار شد. آئین اهتزاز پرچم سبز علوی  همزمان با عید غدیر خم و دهه ولایت و امامت، باحضور حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری امام جمعه، حسین گراوند بخشدار، محمد علی‏محمدی رئیس حوزه قضائی، امیر دریادار دوم مهدی نیسی، سرهنگ امین الله یاری نیا، علی کلهر شهردار و محمد معینی رئیس شورای اسلامی بخش، خانواده معزز شهداء و اصحاب رسانه در محوطه ساختمان اصلی شهرداری کهریزک برگزار گردید.

برگزاری جشن بزرگ عید ولایت با استقبال بی نظیر شهروندان باقرشهری جشن عید سعید غدیر خم به همت شهرداری باقرشهر و با حضور پایگاه های بسیج، گروه های جهادی، مساجد و برخی از دستگاه های خدمات رسان با استقبال بی نظیر شهروندان برگزار شد.

آیین تکریم امام جمعه و سادات ️در فشافویه

 شهروندان حسن آباد فشافویه ری ضمن عرض تبریک فرارسیدن عیدسعیدغدیرخم به حجت الاسلام سید حسین امیری امام جمعه این روز را به وی و سادات این شهر تبریک گفتند.

آیین تکریم و دیدار با سادات آموزش و پرورش منطقه استراتژیک فشافویه برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم با حضور معاونین و کارکنان آموزش و پرورش آیین تکریم و دیدار با سادات سید میثم موسی کاظمی ریاست آموزش و پرورش و سید عبدالله حسینی کارپرداز اداره  برگزار شد.

موسی کاظمی در جمع کارمندان اداره اظهار کرد : مساله غدیر، ولایت مداری و حرکت در مسیر ولایت مهمترین پیام حادثه تاریخی غدیربود رئیس آموزش و پرورش عید غدیر را روز ولایت و ولایت‌پذیری خواند و اظهار داشت: پیام غدیر، تبعیت از ولایت و گوش سپردن به فرامین ولی‌فقیه است و در جهان امروز کشورهایی که از این نعمت بی‌بهره‌اند، دچار خسران و مشکلات فراوانی هستند. در پایان با اهدای هدایا از مدیر و کارمند آموزش وپرورش تجلیل شد.

موسی کاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه فشافویه  عید سعید غدیر خم را به عموم شیعیان  تبریک و تهنیت گفت و افزود: بسم الله الرحمن الرحیم الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا غدیر؛ تجلی خواست خالق و روح آفرینش است. غدیر؛ تداوم رسالت محمد (ص) در ولایت علی (ع) است. غدیر؛ عید عدالت و رهبری است. غدیر؛ عید میثاق و عهد است، عهدی که انسان خاکی را به افلاک می رساند. غدیر؛ شکوهمندترین واقعه برای مسلمانان جهان است. واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام (ص) رخ داد و در آن علی (ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‌ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود. غدیر تنها نام یک سرزمین نیست؛ یک تفکر است. غدیر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‌دهد. غدیر، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است.

مهمانی و جشن بزرگ عید سعید غدیرخم با حضور فرماندار شهرستان شهریار در شهر وحیدیه برگزار گردید.

تکریم علمای سادات با برگزاری جشن های غدیر در شهرستان های استان تهران 

این جشن بزرگ که همراه بود با موکب های فرهنگی و پذیرایی و اجرای برنامه های شاد و هنری و اهدا جوائز مختلف با استقبال بی نظیر مردم و مسئولین ولایتمدار مدار شهر وحیدیه همراه بود .

عید غدیر روز ۱۸ ذی‌الحجه و از بزرگ‌ترین اعیاد شیعه است که در آن امام علی(ع) به جانشینی پیامبر(ص) منصوب شده است.

روایاتی از پیامبر(ص) و امامان(ع) در فضیلت این روز نقل شده است؛ همچنین اعمالی مانند روزه گرفتن، قرائت زیارت غدیریه، خواندن نماز غدیر و اطعام مؤمنان در این روز سفارش شده است. شیعیان این روز را جشن می‌گیرند. روز عید غدیر در ایران تعطیل رسمی است. در ایران رسم است که شیعیان در این روز به دیدار سادات می‌روند و سادات نیز عیدی می‌دهند.

واقعه غدیر

پیامبر(ص) در ذی‌القعده سال ۱۰ هجری قمری همراه هزاران نفر برای انجام مناسک حج از مدینه به طرف مکه حرکت کرد. از آنجا که این سفر، آخرین حج پیامبر(ص) بود به حجة الوداع مشهور شد. پیامبر(ص)، پس از پایان اعمال حج به‌همراه مسلمانان به طرف مدینه حرکت کرد و در ۱۸ ذی‌الحجه به غدیر خم رسیدند،جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و از جانب خداوند، به رسول خدا(ص) امر کرد تا علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود، به مردم معرفی کند. رسول خدا(ص) نیز حاجیان را گرد آورد و علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha