آمریکا: بدنبال توافق دیپلماتیک فوری برای جلوگیری از جنگ بین اسرائیل و حزب الله لبنان هستیم

نیویورک – ایرنا- وزیر دفاع آمریکا در پی افزایش تنش بین اسرائیل و حزب الله لبنان اعلام کرد: واشنگتن به دنبال توافق دیپلماتیک فوری برای جلوگیری از جنگ میان اسرائیل و حزب الله لبنان است.

به گزارش ایرنا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گفت که آمریکا در تلاش برای یک توافق دیپلماتیک است که به غیرنظامیان اسرائیلی و لبنانی اجازه می دهد به خانه های خود بازگردند.

وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در ابتدای دیدار خود با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در پنتاگون مدعی شد: «اقدامات تحریک آمیز حزب الله تهدیدی برای کشاندن مردم اسرائیل و لبنان به جنگی است که آنها نمی خواهند. چنین جنگی برای لبنان فاجعه آمیز و برای غیرنظامیان بی گناه اسرائیلی و لبنانی ویرانگر خواهد بود.»

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: «دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش است. بنابراین ما فوراً به دنبال یک توافق دیپلماتیک هستیم که آرامش پایدار را به مرزهای شمالی اسرائیل بازگرداند و غیرنظامیان را قادر می‌سازد تا سالم به خانه‌های خود در هر دو طرف مرز اسرائیل و لبنان بازگردند.»

به گزارش ایرنا، یو آو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز  گفته است: باید برای تضمین بازگشت ۱۲۰ اسیر و نابودی حماس تلاش کنیم.

وی مدعی شد: بزرگ‌ترین تهدید برای آینده جهان ایران است و زمان رو به پایان است و  قصد داریم اوضاع شمال را تغییر دهیم و ساکنان آن مناطق را به منازل خود بازگردانیم.

گالانت گفت: زمان آن رسیده است که واشنگتن به عهد خود مبنی بر دادن سلاح مطلوب به ما وفا کند تا با تهدیدات مقابله کنیم.

وزیر جنگ اسرائیل روز یکشنبه پیش از سفر به آمریکا گفت که در این سفر با مقامات آمریکایی درباره وارد شدن به مرحله سوم جنگ علیه نوار غزه و وضعیت جبهه نبرد با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی گفت و گو خواهد کرد. او گفت: رابطه با آمریکا بیش از پیش برای تل آویو مهم شده و دیدار با مقامات بلندپایه آمریکا برای آینده جنگ غزه بسیار مهم است. در سفر به واشنگتن همچنین با مقامات آمریکایی درباره وضعیت جبهه شمالی با حزب الله لبنان و به دست آوردن حمایت لازم آمریکا گفت و گو خواهم کرد.

منابع خبری روز یکشنبه به نقل از نزدیکان گالانت گزارش دادند که او از نحوه تعامل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دولت آمریکا ناراضی است. روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» به نقل از نزدیکان گالانت نوشت که وی مقصر بحران تسلیحاتی پیش آمده با واشنگتن را نتانیاهو می‌داند چرا که به گفته وزیر جنگ رژیم اسرائیل، نتانیاهو هوشمندانه و با آرامش برخورد نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha