محسن هاشمی: مشکلات مردم باید زیربنایی حل شود/ رفع تحریم در اولویت برنامه‌های پزشکان است

گرگان- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه مسعود پزشکیان صادقانه و بدون شعار صحبت می‌کند، گفت: باید مشکلات مردم به صورت زیربنایی حل شود.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی شامگاه سه‌شنبه در همایش انتخاباتی مسعود پزشکیان در بندرترکمن اظهار کرد: برای تاخیر تقریبا نیم‌ساعته در شروع این مراسم عذرخواهی می‌کنم، البته ما حاضر بودیم اما پیغام‌های اشتباه که هنوز جمعیت سالن تکمیل نشده آمدن ما را کُند کرده. با شور و اشتیاقی که اینجا می‌بینم می‌گویم کاش زودتر می‌آمدم و زمان بیشتر در جمع شما حاضر می‌شدم.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب چهاردهمین رییس جمهور اشاره کرد و افزود: حادثه ناگهانی و غم‌انگیز برای آقای رئیسی، شرایطی را فراهم کرد که مردم بار دیگر برای انتخاب رییس جمهور پای کار بیایند و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز براساس قانون اساسی به فوریت انتخابات را برگزار می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به طور ناگهانی تصمیم گرفتند جدی‌تر از گذشته در انتخابات شرکت کنند، افزود: سال ۹۲ که رهبر معظم انقلاب آن را سال حماسه سیاسی نامگذاری کردند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که ردصلاحیت شدند، با رد صلاحیت ایشان انتظار می‌رفت که انتخابات بی‌رونقی برگزار شود اما مرحوم هاشمی‌رفسنجانی همه را پای کار آوردند تا تفکر اعتدال و اصلاح در صحنه بماند و معیشت، رفاه و اقتصاد و سیاست معتدل خارجی برای مردم بهتر شود.

هاشمی اضافه کرد: از آن تاریخ، حماسه‌های سیاسی پشت سر هم تکرار شد و در انتخابات سال ۱۳۹۲ و سپس سال ۱۳۹۴ در انتخابات خبرگان حضور پرشوری را تجربه کردیم و پس از فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و در سال ۱۳۹۶ انتخابات ریاست جمهوری پرشورتری با مشارکت ۷۳ درصدی مردم به وقوع پیوست‌ اما ناگهان از سال ۹۸، کشتی‌بان را سیاستی دِگر آمد و اتفاقات ویژه‌ای رخ داد و انتخابات کم‌رونق با مشارکت زیر ۴۰ درصد برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، در تهران فقط ۲۴ درصد در انتخابات شرکت کردند که هشت درصد آرای، باطله بود، بیان کرد: فقط ۱۵ درصد از تهرانی‌ها در این انتخابات شرکت کردند که در چنین انتخاباتی فقط ۶ درصدی‌ها و افراطیونی که رای مردم را ندارند وارد مجلس شدند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: پس از وقوع حادثه برای آقای رئیسی احساس شد باید اقدامی صورت بگیرد تا سیاست یک‌دست‌سازی تغییر کند که در این شرایط آقای خاتمی گفت در انتخابات شرکت می‌کنیم به شرط آنکه نامزد ما تایید صلاحیت شود.

محسن هاشمی: مشکلات مردم باید زیربنایی حل شود/ رفع تحریم در اولویت برنامه‌های پزشکان است

هاشمی تاکید کرد: تفکرات مختلف را در انتخابات حذف می‌کنند و همین مساله باعث می شود از رونق انتخابات کاسته شود، پس از تایید آقای پزشکیان، جبهه اصلاحات به نامزد موردنظر خود رسید و همه جبهه به میدان آمد و تقریبا شاهد انتخابات پرشور هستیم اما هنوز آن شور و حال سال ۱۳۹۲، ۱۳۹۴، ۱۳۹۶ و ۱۳۷۶ وجود ندارد چراکه هنوز ۲ گروه نمی‌خواهند انتخابات پرشور برگزار شود.

وی ادامه داد: گروه اول به براندازی فکر می‌کنند و تصور می‌کنند با انتخابات، مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان بیشتر می‌شود، اینها معتقدند همه سر و ته یک کرباس هستند و نباید در انتخابات شرکت کرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه افرادی در داخل که افراطیون هستند علاقه دارند انتخابات پرشور برگزار نشود تا بتوانند با کمترین رای مسندهای اجرایی کشور را به دست بیاورند، یادآور شد: همانطور که در سال ۱۴۰۲ با کمترین رای به مجلس رفتند اکنون هم طوری حرف می‌زنند و عمل می‌کنند تا مردم را ناامید و ناراضی کنند و بگویند با شرکت شما در انتخابات اتفاقی نمی‌افتد و نام همان افرادی که می‌خواهند از صندوق در می‌آید حال آنکه اگر حضور مردم پرشور باشد چنین اتفاقی نمی‌افتد.

هاشمی افزود: برخی می‌گویند فرض کنید رییس جمهوری که شما می‌خواهید انتخاب شد باز هم نمی‌تواند کاری انجام دهد حال آنکه اینطور نیست و ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که امکان طرح ایده‌های تغییر و تحولی وجود دارد.

وی بیان کرد: برخلاف همه نامزدهایی که چیده شده تا آقای پزشکیان را تخریب و تضعیف کرده و ایده‌های او را مسخره کنند اما آقای پزشکیان صادقانه حرف می‌زند و می‌گوید ابتدا به رای شما نیاز دارم تا با رای بالای شما، تغییر و تحول موردنیاز مردم را از داخل نظام و حاکمیت بیرون بکشیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران خاطرنشان کرد: برخی نامزدها برای جمع کردن رای مردم می‌گویند به هر نفری ۲۰ گرم طلا می‌دهند حال آنکه جمعیت کشور ۹۰ میلیون نفر است و اگر حساب کنیم معادل یک سال بودجه کشور می‌شود و یا وعده می‌دهند قیمت بنزین را به ۱۵ هزار ریال می‌رسانند، چطور چنین چیزی ممکن است؟ مگر قرار است پول چاپ کنند؟ شورای نگهبان باید براساس قانون انتخابات برای چنین نامزدهایی عدم‌احراز بزند چراکه این قول و دروغ آنقدر بزرگ و نمایان است که بچه کودکستانی هم می‌فهمد که چنین ایده‌ای اشتباه است.

هاشمی گفت: یکی دیگر از نامزدها که پوششی است و امکان دارد از صحنه رقابت در انتخابات کنار برود، شعار می‌دهد می‌خواهم خانه‌داری را تبدیل به شغل کنم و حقوق بدهم، یعنی پنج میلیون حقوق‌بگیر دولت را به ۳۵ میلیون برساند آیا با این وضعیت بودجه و ناترازی ها و تورم چنین کاری در کشور امکان‌پذیر است؟ و یا یکی از نامزدها می‌خواهد به همه زمین اهدا کند، این افراد به جای آنکه مشکلات کشور را ریشه‌ای حل کرده و راه حل بدهند شعارهایی می‌دهند که هیچ کدام آن قابل اجرا نیست.

وی اضافه کرد: آقای پزشکیان معتقد است باید با دنیا آشتی کنیم و فرار سرمایه را از بین ببریم و امکان ورود سرمایه به کشور را فراهم کنیم تا شغل ایجاد شود و کم کم مردم به سطح ۱۵ سال پیش یعنی اواخر دولت آقای خاتمی برسند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در ادامه به علاقه آیت‌الله هاشمی به مردم ترکمن‌صحرا اشاره کرد و توضیح داد: در آن زمان برخی مخالف استان شدن گلستان بودند که همان موقع با فشار و حمایت ویژه ایشان در بهمن ماه سال ۱۳۷۶ گلستان به یک استان تبدیل شد و به پیشرفت‌های شایانی رسید؛ هر چند مشکلات زیادی در گلستان وجود دارد که باید با کمک آقای پزشکان‌ ( در صورت پیروزی در انتخابات) پیگیری و حل شود.

هاشمی با بیان اینکه اتحاد و همدلی بالایی در بین اقوام ایران وجود دارد و این اتحاد ملی ستودنی است، تصریح کرد: پیش از این سفر، چهار استان را برای حضورم تعیین کرده بودند که از بین آنها انتخاب کنم که من استان گلستان را به دلیل علاقه پدرم به مردم ترکمن و اقوام آن انتخاب کردم.

وی با طرح وعده پزشکیان مبنی بر استفاده از ظرفیت ترکمن‌ها و دیگر اقوام در رده مدیریت استانی و ملی، تصریح کرد: آقای پزشکیان اقوام را خوب می‌شناسد لذا وعده داد وقتی به قدرت برسم شایسته‌سالاری را قطعا اجرا می‌کنم و اگر فردی برای یک مسوولیتی شایسته بود به دلیل قومیت‌گرایی کنار نمی‌گذارم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، پیگیری مشکلات و موانع شهرک صنعتی اترک و تکمیل طرح گردشگری جزیره آشوراده را از وعده‌های مسعود پزشکیان به مردم گلستان از جمله ترکمن‌ها اعلام کرد و گفت: کارشناسان مشکلات و موانع این پروژه‌ها را برای ایشان تبیین کردند و آقای پزشکیان هم وعده دادند آنها را حل خواهند کرد.

هاشمی گفت: بعد از تحریم‌های شورای امنیت دچار مشکلاتی شدیم و این مساله، تمامی دارایی‌های ایران در واردات، صادرات، سیستم بانکی، مخازن مشترک با کشورهای دنیا و نحوه تعامل با کشورهای دنیا را دچار ضرردهی کرده تا جایی که تجار و سرمایه‌گذاران ما مجبور شدند پاسپورت خارجی بگیرند تا بتوانند کار کنند و یا خانواده‌ای پاسپورت افغان و یا ترک گرفتند تا بتوانند حساب بانکی باز کنند.

وی با اشاره به اینکه آقای ظریف خیلی خوب مسائل مربوط به تحریم را فهمید، گفت: باید حل مسائل تحریم را اولویت قرار دهیم، همچنین حل مسائل ناترازی کشور، رسیدن حقوق بازنشستگان و کارمندان به حد تورم از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود، سالانه تورم ۴۰ الی ۵۰ درصدی داشتیم اما حقوق را ۲۹ درصد افزایش دادیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: نامزدهای پوششی همان شعارهای قبلی را سر می‌دهند تا مردم را دلسرد کنند تا در انتخابات شرکت نکنند و آنها با رای پایین بتوانند بر مسند ریاست جمهوری بشینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha