۶ تیر ۱۴۰۳، ۴:۱۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85520050
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام نظامی آمریکا: حمایت واشنگتن از تل آویو جنگ غزه را به اینجا رساند

تهران-ایرنا- افسر مستعفی اطلاعات ارتش آمریکا سه‌شنبه شب تأکید کرد: اگر حمایت آمریکا از اسرائیل نبود، جنگ غزه با این قدرت ادامه پیدا نمی‌کرد.

به گزارش ایرنا، هریسون مان افسر اطلاعات ارتش آمریکا که ۲۴ اردیبهشت ماه در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ این رژیم علیه مردم فلسطین در غزه از سِمت خود استعفا کرده بود، سه‌شنبه شب به شبکه الجزیره قطر گفت: پس از استعفایم، همکارانم با من اعلام همدردی و همبستگی کردند.

وی تأکید کرد: نظامیان و کارمندان اطلاعاتی زیادی در ارتش آمریکا از سیاست های کشور ناراضی هستند همان باوری که مرا وادار به استعفا کرد.

این افسر اطلاعاتی ارتش ایالات متحده ادامه داد: پس از آن که از سمت خود استعفا کردم، توجه بسیار زیادی در میان عناصر اطلاعات دفاعی آمریکایی در خصوص حوادث جاری در غزه وجود دارد.

وی گفت:به خاطر حمایت آژانسی که در آن کار می کردم از اسرائیل، اعتمادم به آن را از دست دادم.

مان به الجزیره گفت: مذاکرات یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل با مقامات آمریکا بی نتیجه بوده چرا که تصمیم گیر اصلی در اسرائیل شخص دیگری است.

به گزارش ایرنا، مان ۱۳ سال به عنوان افسر ارتش آمریکا مشغول به خدمت بوده است.

در استعفانامه مان آمده بود: حمایت غیرقابل قبول دولت بایدن از (رژیم) اسرائیل باعث قتل و گرسنگی ده‌ها هزار فلسطینی بی‌گناه در غزه شده است.

این بیانیه افزود: سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل، باعث گرسنگی گسترده کودکان فلسطینی شده است و من نمی‌توانم در این جنایت، نقشی هر چند کوچک به عهده داشته باشم.

به گزارش ایرنا، چندی پیش نیز هاله غریط سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در قبال غزه از سمت خود استعفا کرده بود.

غریط در صفحه خود در لینکدین نوشت: من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین) بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه، استعفا کردم.

پیش از این نیز سه مقام مسؤول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

آنیل شیلین مسؤول روابط خارجی در دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار آمریکا و جاش پل مسؤول سیاسی و نظامی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه استعفا کرده بودند.

ژانویه گذشته نیز طارق حبش دستیار ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در وزارت آموزش و پرورش این کشور در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطینی استعفا کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha