حدود ۱۰ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادر شد

مهاباد- ایرنا- رییس گمرک مهاباد گفت: ۹ میلیون و ۸۴۵ هزار دلار انواع کالا در قالب ۱۴۴ اظهارنامه صادراتی طی سه ماهه اول امسال از گمرک این شهرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۲ برابری دارد.

احمد احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع محصولات صادرشده از این گمرک، مقصد بیش از ۹۰ درصد کالاها کشور عراق و مابقی نیز سایر کشورهای همسایه بوده است.

وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی و فرش ماشینی بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد طی سه ماهه گذشته بود.

رییس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه امسال ۷۴ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام بیش از ۹۴ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن حدود ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

احمدی بیان کرد: سیگار، پارچه پوشاک و لوازم خانگی برقی بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

وی افزود: امسال همچنین ۵۴۰ پروانه خروج موقت خودرو در مهاباد صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ فقره بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، پارسال در مجموع بیش از ۲۱ هزار دلار انواع کالا طی سال گذشته در قالب ۴۴۱ اظهارنامه صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ این استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha