ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۴.۸ میلیون دلار رسید

مهاباد - ایرنا - رییس گمرک مهاباد گفت: امسال چهار میلیون و ۸۵۸ هزار دلار انواع کالا در قالب ۱۰۰ اظهارنامه صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده است.

احمد احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار صادرات از لحاظ ارزش و تعداد اظهارنامه‌های صادراتی به ترتیب ۳۹ و ۲۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی و فرش ماشینی بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد طی سال جاری بوده است.

رییس گمرک مهاباد اظهار کرد: از مجموع این رقم، امسال بیش از ۸۰ درصد محصولات به کشور ترکیه و عراق و مابقی نیز به سایر کشورهای همسایه غربی صادر شده است.

احمدی با اشاره به اینکه امسال ۹۹ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام ۶۹ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۴.۸ میلیون دلار رسید

وی بیان کرد:سیگار بیشترین کالای قاچاق شده و پس از آن پوشاک، لوازم خانگی، آرایشی و احشام بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

وی با اشاره محدودیت های فضایی و موقعیت گمرک مهاباد هم گفت: در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گمرک زمین برای انتقال این گمرک مکان یابی شده و منتظر تایید ناظر هستیم.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ این استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha