۲ میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی در کشور در دست احداث است

اردبیل - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در سطح کشور در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد.

ارسلان مالکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ۴۶۰ واحدی اندیشه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد زیادی از این واحدها طی هفته‌های گذشته آماده و تحویل متقاضیان شده است، هر پروژه که در مناطق مختلف کشور آماده شود و مردم را بتوانیم اسکان دهیم تحویل داده می‌شود.

وی همچنین افزود: پروژه ۴۶۰ واحدی مسکن در سایت اندیشه شهر اردبیل با کیفیت مناسب ساخته شده که به محض تکمیل طی ماه‌های آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در استان اردبیل در مجموع احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در دست اجراست، یادآور شد: با توجه به این که در تامین زمین در این استان به‌ویژه در شهر اردبیل مشکل اساسی داشتیم و زمین دولتی موجود نداشتیم، پروژه نهضت ملی مسکن در اردبیل با تاخیر شروع شد.

مالکی ادامه داد: کار ویژه و مثبتی که در استان اردبیل انجام شد توافق با بخش خصوصی و تملک اراضی بخش خصوصی بود که برای طرح نهضت ملی مسکن استفاده شد و طی یک کار مشارکتی و توافق با مردم، زمین طرح ملی مسکن تامین شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ابراز امیدواری کرد کمبود و کسری زمین در شهرهای این استان با سرعت و پیگیری مسئولان استانی و کشوری تامین شود.

وی گفت: در اردبیل تعدادی پروژه‌های مسکن در سال گذشته تحویل داده شده و این پروژه ۴۶۰ واحدی هم تا ماه‌های آینده تحویل خواهد شد.

مالکی بر اهمیت انجام مطالعات کیفی و فنی در اجرای پروژه‌های این طرح افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای رعایت کیفیت و استاندارد در طراحی و اجرای آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و ادارات کل راه و شهرسازی موظف به رعایت این الزامات هستند.

وی امروز همچنین در بازدید از برج دوقلوی اکباتان اردبیل از پیشرفت ۹۵ درصدی این پروژه ۱۹۲ واحدی خبر داد و گفت: این پروژه هم شهریورماه امسال افتتاح خواهد شد.

به گفته مالکی ، این پروژه مشارکتی شامل ۲ طبقه منفی، یک نیم طبقه و ۱۵ طبقه است که سازه و اسکلت آن به اتمام رسیده و در دیوارچینی هم تنها سه طبقه باقی مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha