حادثه‌های طبیعی حدود ۴۲ هزار میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع حادثه‌های طبیعی در بهار امسال ۴۱ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف استان خسارت وارد کرد.

غلامرضا شفیق روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارت های حادثه طبیعی مربوط به بخش کشاورزی است به طوری که بهار امسال وقوع سیل و بارندگی ها ۳۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد کرد.

وی افزود: بهار امسال ۹ هزار هکتار از باغ ها د چار سرمازدگی و ۱۰ هزار هکتار نیز در سیل دچار خسارت شد همچنین ۳۸ هزار هکتار زمین های زراعی استان از سیل دچار خسارت شد.

شفیق خاطرنشان کرد: ۵۷ هزار هکتار عرصه کشاورزی استان بهار امسال در اثر سیل و سرمازدگی متحمل خسارت و کاهش میزان محصول تولیدی شد.

وی درباره خسارت سیل به بخش زیربنایی اظهار کرد: خسارت این حادثه طبیعی به بخش زیربنایی استان در سه ماهه امسال ۱۰ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: ۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان هم در سیل و بارندگی های بهار امسال دچار خسارت شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha