حوادث طبیعی بیش از  ۴۴ هزار میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع حادثه‌های مختلف در نیمه نخست امسال ۴۴ هزار و ۹۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف خراسان شمالی تحمیل کرد. 

غلامرضا شفیق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارت های حادثه های طبیعی در استان از بخش کشاورزی به میزان ۳۵ هزار و ۳۰ میلیارد ریال گزارش شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: خسارت بخش زیر بنایی نیز در این مدت در اثر حادثه های سیل، سرمازدگی، توفان، تگرگ و رانش زمین ۹ هزار و ۶۰ میلیارد ریال ثبت شد.

وی درباره جبران خسارت های حادثه های طبیعی برای کشاورزان اظهار کرد: تنها راهکار جبران بخشی از خسارت های وارد شده به کشاورزان، استفاده از مزایای صندوق بیمه کشاورزی است که در این زمینه به فعالان این بخش توصیه می شود، محصولات خود را بیمه کنند.

شفیق افزود: وقوع سیل و رانش زمین در نیمه نخست امسال به ۵۸۳ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان خسارت وارد کرد همچنین در این مدت ۱۹ واحد تجاری استان بر اثر سیل خسارت دید.

وی با اشاره به خسارت سیل به چهار وسیله نقلیه در استان در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: یک نفر نیز در اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، نیمه نخست پارسال وقوع حادثه‌های طبیعی در استان ۲۰ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

کشاورزی محور اصلی اقتصاد خراسان شمالی را تشکیل می دهد و این خطه قطب دامداری و دامپروری کشور است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha