آغاز فرایند رای گیری ریاست جمهوری چهاردهم در دیار آریوبرزن

یاسوج- ایرنا- مشارکت گسترده، شورآفرین، تحسین برانگیز و امید بخش امت بزرگ و همیشه در صحنه ایران به ویژه درخطه پهناور کهگیلویه و بویراحمد (دیار آریوبرزن) در پای صندوق های رای برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشورمان نشان از هوشمندی، درایت و موقعیت شناسی آنان دارد.

به گزارش ایرنا، انتخابات رکن رعنای دمکراسی، نمادی از مردم سالاری و حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش است که مردم در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، اندیشه ها و آرمان های امام راحل و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، اراده جمعی خود را برای بهبود و تحقق این مهم با حضور در پای صندوق های رای به زیباترین شیوه‌ دموکراتیک اعلام می کنند.

صفوف به هم فشرده، دشمن هراس و امیدبخش کهگیلویه و بویراحمدی ها در دیار آریوبرزن همگام با گام های استوار ملت که همواره در رتبه های اول و تا سوم مشارکت و حضور در صحنه انتخابات را در طول ۴۰ سال انقلاب داشته اند این بار نیز حکایت از شور و شوق وصف ناپذیر آنان در این عرصه سرنوشت ساز دارد.

مردان و زنان غیرتمند کهگیلویه وبویراحمدی با حضور گسترده خود از همان ساعات اولیه و همگام با ملت رشید ایران در اوج بینش عمیق سیاسی خود آمده اند تا با سرانگشتان غیرت و مردانگی و وطن پرستی، حماسه ای دیگر از وفاداری و عشق به میهن را در عرصه حساس انتخابات رقم زنند.

مردم وفادار و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد با شور، نشاط و امید در شعب اخذ رای آماده خلق حماسه ای دیگر در این آزمون سیاسی شده اند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از جای جای این استان، شهرها و مناطق مختلف حاکی از حضور بانشاط و امیدآفرین مردم در پای صندوق های رای است و هر لحظه بر تعداد رای دهندگان افزوده می شود.

کهگیلویه و بویراحمد همیشه پیشتاز مشارکت در عرصه انتخابات بوده است و امروز هم مردم همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد که همواره در همه صحنه های حساس و سرنوشت ساز با بینش عمیق و سیاسی خود حضوری افتخار آمیز داشته اند این بار نیز آماده اند تا با حضوری متفاوت برگ زرین دیگری را به افتخارات خود بیفزایند.

معرفت و بینش سیاسی در وجود این مردم به گونه ای بوده که با گذشت زمان هرگز غبار فراموشی بر حس میهن پرستی، وفاداری و قدرشناسی آنان با وجود سختی ها و مرارت ها و کمبودها به خود نگرفت بلکه این سختی ها آنان را مصمم تر، راسخ تر و امیدوارتر از گذشته برای دفاع از کیان، دین و آرمان های والای انقلاب و نظام کرده است.


مردم با شور وامید آمده اند

مردم با شور، شوق، امید و در اوج عزت و سربلندی آمده اند تا با هر برگ رای تیری در قلب و چشم دشمنان و مخالفان نظام اسلامی فرو کنند.

حضور رای اولی ها و افرادی که نخستین حضور و احساس مسئولیت اجتماعی خود را در هشتم تیرماه تجربه می کنند در میان صفوف و ازدحام جمعیت رای دهندگان مشتاق و امیدوار و در شعب اخذی رای نیز قابل تحسین است.

انتخابات فرصتی طلایی

یکی از رای اولی های خطه کهگیلویه و بویراحمد از اینکه برای نخستین بار می خواهد در سرنوشت کشور خود نقش آفرینی کند، احساس غرور می کند و با ابراز خرسندی می گوید که منتظر فرا رسیدن این موقعیت و فرصت طلایی بوده است.

علی حسینی با درک بالای سیاسی خود می گوید: حضور در پای صندوق های رای آنچنان اثرگذار و نقش آفرین در سیر تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان است که می توان هر دوره انتخابات را به مثابه رفراندومی دیگر در تایید امت نسبت به آرمان های والای انقلاب قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه رای دادن من دارای جنبه های مثبت فراوانی در عرصه داخلی و بین المللی است، یادآور شد که حضور در انتخابات و هر برگ رای علاوه بر مشروعیت بخشیدن و مقبولیت مجدد نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی، پیام محکم و دندان شکنی به رجزخوانی ها و خط بطلانی بر همه گزینه های روی میز دشمنان و تهدیدکنندگان کشورمان است.

پای عهد با انقلاب مانده ایم

حسین فرخی یکی از دانش آموزان رای اولی در شهرستان بویراحمد نیز نخستین حضور خود در صحنه حساس انتخابات را فرصتی برای آغاز مسئولیت پذیری در عرصه سیاسی و اجتماعی دانست و گفت که می دانم دنیا اکنون نظاره گر من و هم قطارانم در این صحنه حساس هستند.

وی بیان کرد که مردم قدرشناس و سلحشور این استان امروز هم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی نشان خواهند داد که هنوز پای عهدی که بر سر دفاع از نظام، انقلاب، امام راحل و شهدای خود بسته اند، وفادار مانده اند.

میهن و رهبرم را دوست دارم

ابراهیم اختری یکی از رای دهندگان نیز در این زمینه ضمن دعوت از تمامی مردم استان برای حضور گسترده در پای صندوق های رای معقتد است که هر انتخابات به مثابه آری گفتن مجدد به آرمان ها و اندیشه های والای امام خمینی(ره)، انقلاب و رهبری است.

وی با بیان اینکه میهن و رهبرم را دوست دارم و به ایران اسلامی عشق می ورزم، تاکید کرد که هربرگ رای و حضور در صحنه انتخابات تو دهنی محکمی به آمریکا و همه مخالفان و بدخواهان این نظام الهی است.

انتخابات الگوی تمام عیار مردم سالاری دینی

یکی ازدانشجوی بویراحمدی نیز در یکی از شعبه های اخذ رای در یاسوج نیز گفت که امروز من هم آمده ام تا در جشن سربلندی، عزت و اقتدار کشورم سهیم شوم.

شهناز برومند می گوید: برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران یک الگوی تمام عیار از مردم سالاری دینی و تحقق عینی استقلال، اقتدار و آزادی است.

برای تحقیر دشمن آمدیم

یک زن خانه دار با شعور بالای سیاسی نیز می گوید که امروز با افتخار به صحنه آمدم تا دشمنانم را تحقیر و دل ملت و رهبرم را شاد کنم و مطمئن هستم که حضورم برای تدوام انقلاب و میهنم موثر است.

وی گفت که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با وجود برخی مشکلات و کمبودها و دغدغه های اقتصادی اما همواره پشتیبان و وفادار به نظام ، انقلاب و رهبر خود بوده اند.

مردم پشت انقلاب را خالی نمی کنند

یکی دیگر از رای دهندگان در شعبه اخذی رای در مدرسه شهید بهشتی یاسوج هم می گوید: آمدم تا ثابت کنم که ایرانی ام و غیرتم اجازه نمی دهد که پشت رهبر و انقلابم را خالی کنم.

زهرا رنجبر گفت که مردم خطه کهگیلویه وبویراحمد که پس از هر حادثه و افتخاری از تاریخ این انقلاب و نظام الهی بودند این بار نیز با شرکت گسترده برگ زرین دیگری از افتخارات و عشق و وفاداری خود را به انقلاب نشان خواهند داد.

همه شرایط برای برگزاری انتخابات امن و سالم فراهم است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تامین امنیت و سلامت انتخابات به عنوان مهمترین اولویت مدیریت اجرایی تاکید کرد و از ستاد انتخابات و مجموعه دست اندرکاران امر انتخابات در استان خواست در این زمینه از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنند.

سید علی احمدزاده افزود: همه مقدمات و امکانات لازم برای برگزاری باشکوه و امن انتخابات مهیا است و حاکمیت برای صیانت از رای مردم پای کار است و شناسایی افراد بر اساس کد ملی و امکان تقلب وجود نخواهد داشت.

وی افزود: استان هم از لحاظ امنیتی در بهترین شرایط است و از همه واجدان شرایط رای دادن می خواهم با حضور خود دشمن را ناامید و در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این تضمین و اطمینان را به مردم استان خواهیم داد که امنیت، سلامت و امانتداری از رای مردم سرلوحه کار مجریان و متولیان امر انتخابات در استان خواهد بود و از تک تک آرای مردم در صندوق‌های اخذ رای صیانت می‌شود.

احمدزاده ابراز کرد: متولیان امر با این جهت گیری که رأی مردم ناموس و میزان رأی مردم است، باید وارد این عرصه حساس شوند.

وی بیان کرد: استان در بالاترین مرحله خدمتی قرار دارد تا با طیب خاطر و مشارکت حداکثری در انتخابات شرکت کنیم‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با احتساب نماینده نامزدها بالغ بر ۱۶ هزار نفر، امروز هشتم تیر ماه پای کار خواهند بود.

احمدزاده اضافه کرد: در حوزه کمیته پشتیبانی نیز اقداماتی انجام گرفته است و خودروهای مورد نیاز توسط این کمیته تامین شده است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی از همه کسانی که هشت تیر در استان هستند چه مردم بومی و چه میهمانان که در استان حضور دارند و واجد شرایط رای دادن هستند دعوت کرد که پای صندوق های رای بیایند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خوشبختانه تعداد نامزدهای انتخاباتی به اندازه‌ای است که سلایق مختلف سیاسی حضور دارند و نامزدها با سلایق مختلف هستند از شورای نگهبان تشکر می‌کنم.

احمدزاده گفت: چشم جبهه مقاومت و همه آزادی خواهان جهان به انتخابات ریاست جمهوری ایران است، برگزاری انتخابات با مشارکت بالا بر قدرت جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی می افزاید.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود .

طبق اعلام وزارت کشور، ستادهای استانی نیز تشکیل و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی روز جمعه هشتم تیر سال‌جاری انتخابات برگزار خواهد شد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha