۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85520331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲۰ درصدی برداشت گیلاس در آمل

۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85520331
افزایش ۲۰ درصدی برداشت گیلاس در آمل

ساری- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی آمل از پیش‌بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن گیلاس درباغ های این شهرستان خبر داد و گفت:با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی در خصوص هرس و تغذیه درختان ،تولید گیلاس امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهرداد فولاد گفت: سطح درختان سیاه ریشه این شهرستان ۳ هزار و ۵۵۰ هکتار بوده که عمده آن در منطقه کوهستانی لاریجان واقع است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۴۰ هکتار از این باغات به باغ گیلاس اختصاص دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود باغداران امسال با تولید ۲۴ هزار تن محصول بیش از ۱۸هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل بیان کرد: گیلاس تولیدی شهرستان آمل بخشی به داخل استان و بخش عمده آن به بازار تهران و سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه آمل از نظر سطح و میزان تولید گیلاس در استان رتبه نخست را دارد، گفت: تاکنون کار برداشت از ۲۵ درصد از باغ های این شهرستان انجام شد.

طبق آمار رسمی معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران این استان سه هزار هکتار باغ گیلاس دارد که از این میزان یک هزار و ۸۷۵ هکتار محصول می دهد و بقیه در وضعیت نهال قرار دارد.

برداشت گیلاس در این استان مازندران از نیمه دوم خرداد آغاز و تا آخر تیر ادامه دارد که بخشی از محصول تولید شده به صورت تازه خوری روانه بازار مصرف و بخشی دیگر به کارخانه های صنایع تبدیلی فرستاده می شود.متوسط برداشت گیلاس در مازندران ۱۶ تن در هر هکتار است.

۷۰ درصد باغ های زیر کشت گیلاس استان مازندران در شهرستان آمل واقع است.

استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کند.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha