۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85520519
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

برداشت گل محمدی در تکاب ۲ برابر شد

۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85520519
برداشت گل محمدی در تکاب ۲ برابر شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی تکاب گفت: امسال ۵۰ تن گل‌محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت شده که ۲ برابر سال گذشته است.

منصور رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان تکاب به ۲۵ هکتار رسیده که هشت هکتار نسبت به سال قبل توسعه داشته است.

وی افزود: باتوجه به ارتقای باروری مزارع کشت گل محمدی امسال میانگین برداشت در هر هکتار بین ۱.۵ تا ۲ تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی تکاب اضافه کرد: با توجه به اینکه این شهرستان دارای شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب و یکی از مناطق مستعد برای توسعه و احداث مزارع گل محمدی بوده، توصیه ما به کشاورزان کشت این محصول کم آب بر است.

رضایی بیان کرد: سازگاری گل‌محمدی در برابر شرایط نامساعد محیطی و مقاومت به خشکی و امکان فرآوری به عنوان یک محصول اقتصادی و همچنین اختصاص یارانه از دیگر عوامل افزایش سطح زیر کشت این محصول است.

وی با بیان اینکه محصول تولیدی گل‌محمدی به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک و گلاب‌گیری استفاده می‌شود، افزود: از این محصول در موارد دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی و همچنین در درمان افسردگی، تقویت قلب و کاهش التهاب استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، گل محمدی از جمله گیاهان باارزشی است که در صنایع مختلف از جمله دارو سازی ،عطرسازی ،صنایع غذایی وآرایشی کاربرد دارد.

تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha