فرماندار: تسهیلات بخش کشاورزی در مهاباد باید عادلانه توزیع شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: تسهیلات بخش کشاورزی در سطح شهرستان باید عادلانه توزیع و در مسیر سرمایه گذاری برای توسعه این بخش پرداخت شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز شنبه در نشست با تشکل های کشاورزی مهاباد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در سطح شهرستان ناعادلانه بوده و وام ها به افراد واجد شرایط پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه مهاباد بیشترین تسهیلات بخش کشاورزی را اخذ کرده است، اضافه کرد: بخشی از این تسهیلات به جای اینکه به سمت سرمایه گذاری و رونق تولید هدایت شود، صرف سرمایه گذاری در دیگر حوزه ها شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر اینکه کشاورزی تامین کننده مایحتاج نیاز روزانه جامعه است، ادامه داد: تامین آب بخش کشاورزی، قیمت گذاری، رعایت الگوهای کشت و مکانیزاسیون از جمله مشکلات بخش کشاورزی بوده که برطرف کردن آن نیازمند برنامه ریزی است.

عباسی به اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال اظهار کرد: طبق بخشنامه های ابلاغی تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران واحدهای تولیدی دارای توجیه اقتصادی در حاشیه مناطق روستایی همراه با زمین رایگان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: باتوجه به میزان تولیدات محصولات کشاورزی در این شهرستان، ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی با هدف رونق تولید و اشتغالزایی در اولویت قرار دارد.

قانون باید به نفع کشاورزی تصویب شود

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: قانون گذاری باید به سمت حمایت از کشاورزی که یکی از قطب های اصلی اشتغالزایی و تولید در جامعه است، سوق یابد.

فرماندار: تسهیلات بخش کشاورزی در مهاباد باید عادلانه توزیع شود

سلام ستوده بیان کرد: سیاست گذاری های گذشته بدون کار کارشناسی و برنامه ریزی صحیح انجام شده و اکنون این قوانین به جای حمایت از قشر کشاورز، گریبان گیر تولید و فعالیت کشاورزان شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات و دغدغه کشاورزان در نشست های مختلف احصا شده، گفت: تلاش می کنیم همزمان با شروع کمیسیون های کشاورزی در مجلس شورای اسلامی مراتب تغییرات در مصوبات قانونی را اجرا کنیم.

فرماندار: تسهیلات بخش کشاورزی در مهاباد باید عادلانه توزیع شود

در پایان این جلسه از کشاورزان نمونه شهرستان مهاباد با اهدای لوح قدردانی شد.

مهاباد با ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha