بیماری‌های غیرواگیر؛ علت اصلی مرگ در دنیای امروز

تهران- ایرنا- مدیر کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت سازمان جهاددانشگاهی علوم‌پزشکی تهران با تاکید بر ضرورت اصلاح سبک زندگی گفت: بیماری‌های غیرواگیر، بیش‌ترین علت مرگ و میر ناخوشی و ناتوانی هستند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر حسین یاری ظهار کرد: سکته‌های قلبی و مغزی، فشار خون، دیابت، سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های عضلانی_اسکلتی، اختلالات اعصاب و روان جزو بیماری‌های غیرواگیر به حساب می‌آیند.

وی با تاکید براینکه، بشر در دنیای امروز با بیماری‌های غیرواگیر مواجه است؛ افزود: به نحوی که بیماری‌های غیرواگیر، بیش‌ترین علت مرگ و میر، ناخوشی و ناتوانی هستند.

مدیر کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت سازمان جهاددانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: برآوردها بیانگر این است که ۴۱ میلیون نفر به دلیل ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در سال جان خود را از دست می‌دهند. همچنین ۷۱ درصد از هزینه‌هایی که به انسان‌ها تحمیل می‌شود به دلیل بیماری‌های غیرواگیر است.

وی افزود: با توجه به آمار و ارقام مربوط به بیماری‌های غیرواگیرمهم‌ترین معضل بشر از منظر سلامتی، بیماری‌های غیرواگیر است. اگر نسبت به موضوع سلامت مردم و جامعه احساس نگرانی می‌کنیم، باید بیماری‌های غیرواگیر را در کانون توجه قرار دهیم. تمام کشورهای جهان، چه کشورهای توسعه‌یافته و چه کشورهای در حال توسعه باید به بیماری‌های غیرواگیر توجه کنند.

بیماری‌های غیرواگیر؛ علت اصلی مرگ در دنیای امروز

مدیر کلینیک طب پیشگیری و ارتقاء سلامت سازمان جهاددانشگاهی علوم‌پزشکی تهران با طرح پرسش‌های «چگونه از بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کنیم؟ سلاح انسان‌ها در مقابل این بیماری‌ها چیست؟» به سخن خود ادامه داد و در پاسخ گفت: وراثت و عوامل محیطی در ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر نقش دارند. وراثت از کنترل انسان‌ها خارج است و عوامل محیطی تا حدودی قابل کنترل هستند.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح سبک زندگی زندگی گفت: اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نقش دارد. تغییر و اصلاح سبک زندگی، مهم‌ترین سلاح انسان‌ها در مقابله با بیماری‌های غیرواگیر به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha