۶ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85521073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظریف : صندوق رای بهترین راه تغییر است

۶ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۸
کد خبر: 85521073
ظریف : صندوق رای بهترین راه تغییر است

رشت - ایرنا - وزیر امور خارجه دولت روحانی گفت: هیچ توجیهی برای در خانه نشستن نیست بهترین راه تغییر صندوق رای است و ما صندوق رای را انتخاب خواهیم کرد.

محمد جواد ظریف چهارشنبه شب در همایش هواداران مسعود پزشکیان در ورزشگاه شهید عضدی رشت افزود: شورای نگهبان به ما اجازه انتخاب داد. این انتخاب بی نظیرست این گزینش را از دست ندهید، اگر این انتخاب از دست برود معلوم نیست چه خواهد شد و چه آینده‌ای شکل خواهد گرفت.

عضو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان اظهار کرد: آزرده اید، خسته‌اید، بانوان این مرز و بوم آزرده اند، جانبازان ما که برای این انقلاب از جان خود گذشته اند، خانواده شهدا و ایثارگران که سرافرازیمان را مدیون خون شهدا و ایثارگری های آنان هستیم و تاابد خواهیم بود، از ما آزرده اند باید این آزردگی ها پایان دهند.

وی بیان کرد: هنرمندان، ورزشکاران و ستارگان ما آزرده اند، باید این آزردگی را خاتمه داد، پزشکیان می تواند شروع خوبی برای اتمام این آزردگی ها باشد، این نامزد ریاست جمهوری را با کسانی که برای این کشور جز تحریم به ارمغان نیاورده‌اند، مقایسه کنید.

مردم ما بزرگترین فرصت ما هستند این فرصت را نباید تهدید شمرد

ظریف با بیان اینکه زنان ما بالنده‌ترین قشر و شایسته تقدیر هستند نه تحقیر، ادامه داد: جوانان ما بهترین مغزها و بهترین استعدادها را به جهان عرضه کرده اند این جوانان را نباید از اینترنت و تکنولوژی محروم کرد.

وی تصریح کرد: نباید برای دسترسی آنان به دانش روز دنیا فیلتر ایجاد کرد و بعد فیلتر شکن فروخت.

وی افزود : این مردم بزرگ و بزرگوارهستند و اشتباهات ما را دیده اند و با وجود اشتباهاتمان هنوز در میدان هستند نباید این مردم نیازمند نان شبشان باشند.

وی ادامه داد: نباید گروهی شعار بدهند و همزمان جیب خود را پر کنند و سفره مردم را هر روز کوچکتر و کوچکتر نمایند.

وی تصریح کرد: نباید چنین اتفاقی بیفتد، ما نیز نخواهیم گذاشت و وقت پیشگیری از چنین اتفاقاتی روز جمعه است.

وزیر پیشین امور خارجه گفت: اجازه ندهید به شما بگویند رای تان بی تاثیر است، اجازه ندهید ادای روشنفکری در بیاورند و بگویند منتخب شما از پیش تعیین شده است، اگراز پیش تعیین شده بود خاتمی سال ۷۶ رئیس جمهور ایران نمی شد.

ظریف اظهار کرد: تصمیم بگیرید که پای صندوق رای حضور یابید، باید اینبار امتحان خود را به خوبی پس بدهیم.

وی گفت: هر یک از شما، دوستان، خویشان، اقوام و همسایگان را همراه کرده و به فرزندانتان در ایران و خارج از ایران تلفن بزنید و آنان را برای حضور پای صندوق های اخذ رای فرا بخوانید تا دیگر در حسرت دیدن فرزندانتان نباشید.

وی با بیان اینکه ما امکان انتخاب داریم، ادامه داد: پزشکیان با سایر کاندیداها و نامزدهای دیگر که همه محترمند متفاوت است.

وی اظهار کرد: امروز گروهی منافع شان در نشستن شما در خانه است گروهی که در خارج از کشور با نشستن شما در خانه چک های حقوق شان را دریافت می کنند و گروهی اقلیت که در داخل کشور با نشستن شما در خانه، احساس اکثریت می کنند و هشت سال دیگر بر مقدرات من و شما حاکم خواهند شد.

وی تاکید کرد: نگذرایم اینها از حضور ما در خانه بهره ببرند. با کسانی که برای این کشور جز تحقیر به ارمغان نیاورده اند و به پزشکیانی که همواره از دیپلماسی از مقاومت قدرتمندانه و عقل گرایانه و مذاکره عزتمندانه حمایت کرده است، رای دهیم. ما چنین رئیس جمهوری را در پاستور می خواهیم.

ظریف افزود: پزشکیان را مقایسه کنید با کسانی که سوابق شان هر ۱۶۰ روز یک تحریم است، پزشکیان را مقایسه کنید با کسانی که به خاطر منافع جناحی با اف. ای. تی. اف مخالفت کردند و زندگی این مردم و روابط افتصادی این کشور را به تنگنا انداخته اند.

وی گفت : مگر نشنیده اید که یکی از نامزدهای محترم گفته اگر تو رئیس جمهور بودی من با اف. ای. تی. اف مخالفت نمی کردم اما چون روحانی رئیس جمهور است، مخالفت کردم آیا این در حق مردم ایران جنایت نیست؟

وی با بیان اینکه سوابق همه را داریم، اظهار کرد: امروز همه می خواهند از قوانینی که تصویب کرده‌اند فرار کنند، انگار این قوانین از آسمان نازل شده‌است، مگر این قوانین در مجلس شما تصویب نشده است، مگر قوانینی چون صیانت از حریم عفاف و حجاب در مجلس شما تصویب نشده که روبروی مردم می ایستید و اظهار بی اطلاعی می کنید.

وی تصریح کرد: فرق می کند، چه کسی رییس جمهور شما باشد. باید محیط زیست نابود شده مان را آباد کنیم خاک فرسوده مان را احیا کنیم و آب از دست رفته مان را دوباره احیاء کنیم.

وی گفت: پزشکیان سالها رئیس دانشگاه، معاون وزیر، وزیر، نماینده مجلس بوده و نایب رئیس مجلس بوده، زندگی اش را شخم زده اند یک ریال اختلاس در آن پیدا نشده است پزشکیان یکی از بهترین جراحان قلب این کشور است به جز حقوق دانشگاهی یک ریال برای عمل قلب از هیچ کس نگرفته است.

ظریف با بیان اینکه پزشکیان کسی بود که در سال ۱۴۰۱ از تریبون مجلس در مورد ظلمی که به برخی از زنان می رفت اعتراض کرد، سابقه پزشکیان پیش روی شما است، سلامت پزشکیان پیش روی شماست، صداقت پزشکیان پیش روی شما است و مهم تر از همه شجاعت پزشکیان پیش روی شما است.
وی اظهار کرد : شما رئیس جمهوری شجاع می خواهید و من یقین دارم پزشکیان پایمال شدن حقوق مردم را بر نمی تابد.

 وی گفت : هیچ کس جز ذات باری تعالی حقیقت را نمی داند و پزشکیان این شجاعت را دارد که اعلام کند من در همه امور متخصص نیستم این نشانه نا آگاهی نیست نشانه آگاهی است.
ظریف افزود : پزشکیان چهار سال وزیر، چهار سال معاون وزیر پنج دوره نماینده مجلس بوده است و لذا از همه امور مملکتی سررشته دارد اما اینکه می گوید من متخصص نیستم به خاطر این است که در یک رشته تخصص دارد و می داند تخصص یعنی چه؟ می داند گوشه از دریای بی کران علم در اختیار ما است.
وی تصریح کرد: من یقین دارم پزشکیان و دیگر دوستان آرامش می خواهند همه ما خواهان آرامشیم، تنش و تشنج نمی خواهیم، ما می خواهیم به رئیس جمهور منتخبمان رای بدهیم و هرکه را مردم پذیرفتند ما نیز خواهیم پذیرفت.
 وی تصریح کرد: اما اطمینان داریم تنها رقیب ما در خانه نشستن است ما رقیب نداریم ما اکثریت هستیم. بدانید تنها رقیب ما خودمان هستیم و لذا روز جمعه همه ما باهم با نهایت ارامش و نهایت اعتماد به نفس، ایمان و امید به ایرانی آباد، آزاد و مستقل پای صندوق های رای خواهیم رفت و خواهیم گفت همراه شو عزیز.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در گیلان هم در ابتدای این همایش گفت : همه تلفنی و حضوری اطرافیان را پای صندوق‌ رای بکشانید و به هر طریق ممکن دیگران را برای رای دادن تشویق کنید.

عبدالرضا ابراهیمی افزود: ما حمایتمان را از پزشکیان در پای صندوق ها اعلام می کنیم و  امید است دوم خردادی دیگر رقم بخورد.

رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاحات گیلان هم با بیان اینکه برای برگزاری سخنرانی محمد جواد ظریف در گیلان سختی هایی متحمل شدیم، گفت: به لطف و سعه صدر مقامات قضایی و امنیتی استان امکان برگزاری این برنامه فراهم شد و از آنان به سهم خود قدردانی می کنم.

علیرضا سحرخیز افزود: ۲ روز دیگر تا تعیین سرنوشت ما باقی مانده و امیدواریم دیگر تاریخ را از نو ننویسیم.

 و. ی عنوان کرد: ما به مسعود پزشکیان اعتماد کردیم و بی تردید امروز همه ما در این بزنگاه تاریخی برای ایفای نقش تاریخی خود دست به دست می دهیم و برای این امر باید کسانی که قهر کرده اند را هم همراه کرده تا جمعه برای ایران حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha