نائب رییس اتاق بازرگانی اهواز: نگاه به مرزهای خوزستان در سطح ملی باشد

اهواز- ایرنا- نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز گفت: نوع نگاه و تصمیم‌گیری دستگاه‌های مربوطه در مرزهای تجاری استان خوزستان باید در سطح ملی باشد.

به گزارش ایرنا، شهلا عموری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری خوزستان افزود: نوع نگاه در مرزهای تجاری و بین المللی استان نباید به‌صورت استانی باشد و باید در بُعدی وسیع‌تر مسائل تاجران را پیگیری کرد.

وی تاکید کرد: لازم است مصوبه‌های نشست‌های مختلف شورای گفت و گو برای حل مشکلات در مرزهای استان با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

عموری با بیان اینکه راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری کامیونی در مرز شلمچه ۶ سال به طول انجامید، تصریح کرد: منطقه آزاد اروند موظف به تعیین پیمانکار و راه اندازی این دستگاه است.

وی افزود: برای تسهیل در فرآیند تجارت بازرگانان در مرز شلمچه باید هر چه سریعتر این دستگاه راه‌اندازی شود.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: به دلیل کمبود گارد گمرک، راه اندازی ایکس ری در بازرسی از بارها بسیار کمک‌ کننده است.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز گفت: مالک زمین‌های مرز چذابه شهرداری است که انجام‌ خدمات رفاهی در مرز را به پیمانکار واگذار می‌کند.

عموری با بیان اینکه در این بخش ضعف هایی وجود دارد و سبب نارضایتی تاجران شده است، افزود: نبود زیرساخت لازم برای ارائه امکانات بهداشتی و تاسیسات رفاهی باعث اختلال در روند صادرات کالا در مرز چذابه شده است.

وی گفت: باید جلسه‌ای با مسئولان کشور عراق به‌منظور تداوم صادرات کالا در ایام اربعین برگزار شود.

عموری ادامه داد: لازم است تا پیش از نزدیک شدن به ایام اربعین تمهیدات لازم برای فعالیت بازرگانان در مرز انجام شود.

به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن ۲ مرز تجاری و هفت بندر دومین قطب صادرات کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha