فعال سیاسی: گفتمان شهید رئیسی برای پیشرفت با انتخاب جلیلی ادامه می‌یابد

شهرکرد-ایرنا- رییس کمیته فرهنگیان سعید جلیلی گفت: این نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری موضوع‌های مختلف کشور را شناسایی کرده است و برای پیشرفت ایران برنامه دارد و انتظار است تا با انتخاب مردم زمینه‌ای فراهم شود تا گفتمان شهید آیت‌الله رئیسی برای پیشرفت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی کاظمی شامگاه چهارشنبه در همایش فرهنگیان حامی سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری با تاکید براینکه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، افزود: برای پیشرفت کشور، آموزش و پرورش تنها به یک وزیر توانمند و قوی موفق نیاز ندارد.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در بخش‌های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و صنعت خودروسازی به پیشرفت برسیم بطور قطع راه آن از آموزش و پرورش می‌گذرد.

رییس کمیته فرهنگیان سعید جلیلی گفت: آموزش و پرورش در دوران رییس‌ جمهور شهید روزهای خوبی را سپری کرد و امروز این نهاد مهم یکی از مدافعان و همراهان همیشگی خود را از دست داد و بطور قطع این سکان باید بدست کسی سپرده شود که بتواند این مسیر را دنبال کند و این فردی کسی جز سعید جلیلی نیست.

کاظمی با تاکید بر اینکه مسیر پیشرفت کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد، ادامه داد: ما نیازمند رییس‌ جمهوری معتقد و باورمند به نظام آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه دوران شهید آیت‌الله رئیسی آغازگر تحولات بسیاری در آموزش و پرورش بود، یادآور شد: اجرای رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۲ سال، به جریان افتادن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بعنوان یکی از موضوعاتی که می‌تواند زمینه تحول در نظام تعلیم و تربیت را بوجود آورد و تفویض اختیار به مدرسه از جمله گام‌های مهم دولت سیزدهم در آموزش و پرورش بود.

وی با اشاره به ادامه راه شهید آیت‌الله رئیسی با همت سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: تغییر ساختار آموزش و پرورش، تمرکز بر مدرسه‌محوری، تقویت جایگاه مدرسه، پیاده‌سازی مدرسه الگو، تقویت جایگاه و منزلت معلم، اجرای نظام پرداخت و هماهنگ حقوق، تقویت دانشگاه فرهنگیان، تغییر در شیوه جذب معلمان و اجرای برنامه جامع آموزش و جذب نیروی انسانی از جمله برنامه‌های جلیلی در این عرصه است.

کاظمی با اشاره به احیای صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت سعید جلیلی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان که از سرمایه‌گذاری معلمان تشکیل شد و در دهه ۹۰ به تاراج رفت از جمله مسائل مهم فرهنگیان به‌ شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: مهمترین مساله در صندوق فرهنگیان نبود شفافیت، مدیریت ناکارآمد و بی‌انضباطی مالی بود.

کاظمی یکی از خلاءهای صندوق ذخیره فرهنگیان را نبود وجود ارزش مالکانه برای فرهنگیان عنوان کرد که حل این مساله از برنامه‌های سعید جلیلی است.

رییس کمیته فرهنگیان سعید جلیلی با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی در یک موقعیت سرنوشت‌ساز و آینده‌ساز و یک انتخاب راهبردی قرار دارد، گفت: در این ساعت‌های باقی‌مانده از تبلیغات وظیفه همه ما فرهنگیان این است که بعنوان یک کنشگر و نقش‌آفرین نسبت به معرفی هرچه بیشتر سعید جلیلی اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم به دهه ۹۰ برنگردیم همه باید برای معرفی نامزد(کاندیدای) اصلح تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور ایران جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌ جمهوری رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha