به بهانه چهلمین روز پرواز شهدای خدمت؛ در فراق بزرگترین حامی گلستان
حضور آیت‌الله رئیسی در جمع مردم سیل زده گلستان در سال ۱۳۹۹

گرگان- ایرنا- محبت شهید رئیسی در دل گلستانی‌ها با سیل سال ۱۳۹۸ جاری شد و زمانی که مردم این دیار برای نجات از این بلا دست به سوی آسمان دراز کرده بودند خادم امام رضا (ع) را میان خود دیدند و از آن زمان راه خدمت شهید جمهور برای گلستانی‌ها ماندگار شد.

به گزارش ایرنا، صدای پیامک از تلفن همراهم بلند شد، همسرم می‌گفت حتما پیام تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است که می‌خواهند در روز پایانی تبلیغات عزم خود را برای جمع کردن آرا و نظر مردم جزم کنند.

پیام‌های پیاپی تبلیغاتی از نامزدهای انتخابات از دعوت به مراسم گرفته تا آیه و قسم که به فلانی رای بدهید به تلفن همراه ما آمده بود و آخرین تماس هم تلفن گویایی بود که می‌خواست به یکی از نامزدها رای بدهیم و این پیام را برای چندین نفر دیگر بفرستیم تا نام او از صندوق‌های رای بیرون بیاید.

پیام‌های پیاپی از نامزدهای انتخاباتی حسابی کلافه‌کننده بود، دلم می‌خواست گوشی همراه را باز نکنم اما حس کنجکاوی یا شم خبرنگاری باعث شد نیم نگاهی به تلفن همراهم بیندازم گوشی را که باز کردم چشمانم به پیامکی خورد که با همه پیامک‌های تبلیغاتی این روزها فرق داشت.

موضوع به ۴۰ روز قبل برمی‌گشت خبری تلخ و تکان‌دهنده از پرواز بی‌بازگشت خادم جمهور و همراهانش که نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای همسایه را لرزاند، بالگردی که حامل رئیس جمهور ایران بود بعد از پرواز به مقصد نرسید.

امروز ۴۰ روز از آن پرواز بی‌بازگشت شهید جمهور می‌گذرد و ملت ایران از جمله مردم سرزمین پایتخت اقوام چهلمین روز فراق شهید جمهور و همراهانش را به سوگ می‌نشینند.

گلستانی‌ها از شهید خدمت خاطرات شیرینی دارند و در دهه ۹۰ و ۲ سال ابتدایی دولت سیزدهم افتخار داشتند شهید رئیسی را در محافل مختلف در کنار خود ببینند.

به بهانه چهلمین روز پرواز شهدای خدمت، در فراق بزرگترین حامی گلستان

خادم جمهور زمانی که مسوولیت تولیت آستان قدس را برعهده داشت در زمان بحران سیل کنار مردم ترکمن‌صحرا ایستاد و در دوران ریاست جمهوری نیز برای نگارستان ایران کم نگذاشت طوری که استاندار گلستان پس از شهادت خادم جمهور می‌گوید: «گلستان بزرگترین حامی‌اش را از دست داد.»

در شرایطی که هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد رئیس جمهور در شرایط بحرانی و پرتلاطم دریای خزر در سواحل نیمه‌جان که تردد قایق‌ها را به چالش کشیده بود به جزیره آشوراده برود و از خلیج مصیبت‌دیده گرگان بازدید کند، اما این اتفاق مهم افتاد و به پشتوانه دغدغه‌مندی جمهور شهید، ۱۱.۵ کیلومتر کانال آبرسان به خلیج گرگان لایروبی شد.

همچنین در سفر دوم در حالی که هیچ کسی تصور نمی‌کرد رئیس جمهور به شهر مرزی مراوه‌تپه برود آیت‌الله رئیسی در کمال تواضع و قدرشناسی در جمع مردم مرزنشین و محروم مراوه‌تپه حاضر شد، حتی این اتفاق برای مردم مراوه‌تپه که برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی مقام اول اجرایی کشور را از نزدیک می‌دیدند غافلگیر کننده بود.

البته سفر شهید رئیسی برای گلستان از نظر اعتبارات و پروژه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت بود، گلستانی‌ها فاجعه زیست محیطی خلیج گرگان را فراموش نکردند، شهرهای مختلف این استان تنش‌های آبی و قطعی برق را از یاد نبردند، گرچه در بازه زمانی سه ساله شرایط برای حل ریشه‌ای این مشکلات که برای گلستان اولویت داشت به وجود نیامده اما گلستان در سایه خدمات ماندگار شهید جمهور در مسیر بالندگی قرار گرفت و مردم در دولت مردمی مشکلات و تنش‌های این چنینی را کمتر حس کردند.

مردم نگارستان ایران دیدند که با تلاش و مجاهدت شهید جمهور زنگار محرومیت و فقر از سیمای استان که باعث شده بود گلستان طراوت اقتصادی نداشته باشد زدوده می‌شود.

رفتار حسنه شهید جمهور و همت والایش در خدمت‌گزاری به مردم باعث شد شهید رئیسی در دل گلستانی‌ها جا باز کند و برای همیشه ماندگار شود، با شهادت آیت‌الله رئیسی نه تنها مردم که همه گروه‌های سیاسی حتی آنهایی که به شهید جمهور رای نداده بودند در فراق او اشک ریختند.

حالا آن مرد بزرگ در میان ما نیست اما راه و رسم ابراهیم که بُت ناکارآمدی را در پستوهای مشکلات کشور شکسته بود همچنان ادامه دارد.

بن‌بست‌شکنی شهید رئیسی برای رسیدن به آن چیزی که شایسته ایران و ایرانی است باعث شده امروز انتظار مردم از فردای انتخابات و رئیس جمهور چهاردهم ادامه پیدا کند.

خدمات ماندگار شهید جمهور برای گلستان

استاندار گلستان با اشاره به خدمات ماندگار شهید جمهور برای این خطه شمالی به ایرنا گفت: نگاه به اقتصاد کلان در استان گلستان نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی استان در دولت شهید رئیسی بهبود پیدا کرد و حمایت‌، پشتیبانی‌، دستاورد و بن‌بست‌شکنی‌های رئیس جمهور موجب شد گلستان برای نخستین بار رشد هشت درصدی را تجربه کند.

علی‌محمد زنگانه با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی گلستان در سال ۱۳۹۹، منفی ۵.۴ درصد بود که در سال ۱۴۰۲ به ۴.۳ درصد رسید، تصریح کرد: بازگشت ۱۳۸ واحد اقتصادی راکد استان گلستان به چرخه تولید نشانه حمایت ویژه شهید رئیسی به این استان محروم بود.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی در بخش واردات و صادرات استان گلستان اتفاقات تحولی و معناداری رخ داده است، یادآور شد: حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم موجب شد تبادل مرزی استان از صفر کامیون به روزانه ۱۶۰ کامیون برسد و صادرات گلستان در دولت شهید رئیسی با رشد ۲ برابری رکود ۴۰ سال گذشته را بشکند.

استاندار گلستان به اقدامات دولت شهید رئیسی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در حالی که در انتهای سال ۱۴۰۰ تنها ۹۸ درصد تعهد اشتغال استان عملیاتی شده در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۱ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۱۱۹ درصد رسیده و براساس ارزیابی‌های انجام شده تعهد اشتغال استان در سال جاری نیز از میزان تعهد انجام شده جلوتر است.

به بهانه چهلمین روز پرواز شهدای خدمت، در فراق بزرگترین حامی گلستان
آیت‌الله رئیسی شب یلدای سال ۱۴۰۲ را در یکی از پادگانهای گلستان کنار سربازان گذراند

گلستان در آستانه جهش بزرگ به سمت پیشرفت و آبادانی

زنگانه به رتبه دوم گلستان در امنیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: گلستان در بخش سرمایه‌گذاری خارجی جهش قابل توجه را تجربه کرده و طی ۲ سال گذشته ۱۰ برابر ۱۰ سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سفر هیات دولت به استان، در مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به گلستان اختصاص یافت، گفت: گلستان جزو استان‌های برتر در تحقق مصوبات سفر قرار داد.

استاندار گلستان تصویب ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و پرداخت ۶۰ درصد آن از سوی بانک‌ها تاکنون، مصوبات ارزی به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای ۲ پروژه پتروشیمی و تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول، پرداخت هفت هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مددجویان نهادهای حمایتی و ۱۴ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به جوانان، اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال برای احیای خلیج گرگان و هزار میلیارد ریال برای حصارکشی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه‌برون و نیز ۹۰ هزار میلیارد ریال در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بهبود ایمنی جاده‌ها را بخشی از اهتمام دولت سیزدهم به گلستان برای جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی این استان برشمرد.

زنگانه با بیان اینکه در ۳۳ ماه خدمت دولت سیزدهم و با حمایت‌ رییس جمهور شهید، حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه آب و فاضلاب و ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه آب منطقه‌ای هزینه شد، افزود: استان گلستان در آستانه جهش بزرگ به سمت پیشرفت و آبادانی قرار دارد و با اقدامات در دست اجرا، بخش زیادی از عقب‌ماندگی‌های زیرساختی آن جبران خواهد شد.

تقارن چهلم شهدای خدمت با انتخابات ریاست جمهوری موجب شد انتظار مردم از رئیس جمهور آینده فراتر برود و امروز در چهلمین روز شهدای خدمت مردم گلستان می‌گویند به خاطر شهید جمهور و ادامه راهش در انتخابات شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha