۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85534265
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شیوه بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گلستان از آب‌بهای رایگان

گرگان- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان شیوه بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از آب‌بهای رایگان را تشریح کرد و گفت: قبض آب این دسته از مشترکان تا سقف الگوی مصرف رایگان است.

سیدمهدی آل‌حسینی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این امتیاز براساس تصویب‌نامه هیات وزیران ابلاغ شده از سوی معاون اول رییس جمهور در حال اجرا است و براساس آن، قبض آب خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی، با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود البته اگر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مازاد بر الگوی مصرف، آب مصرف کنند باید آب‌بهای آن را بپردازند.

وی با بیان اینکه آب‌بها در گلستان گران نشده است، افزود: هر کدام از مشترکان که با قبض آب نجومی مواجه شدند با مراجعه به اداره آب و فاضلاب شهرستان مربوطه، موضوع را بررسی کنند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان تاکید کرد: اگر مشترکان الگوی مصرف را رعایت کنند هزینه آب‌بهای آنها کمتر می‌شود اما اگر میزان مصرف از آب‌بهاء فراتر برود تعرفه قبض آب افزایش پیدا می‌کند.

آل‌حسینی با اشاره به افزایش مصرف آب همزمان با گرمای هوا گفت: با توجه به شروع فصل گرم سال، مصرف آب در استان گلستان افزایش یافته و الگوی مصرف رعایت نمی‌شود که همین امر موجب افت فشار آب و قطعی و جیره‌بندی آب در برخی نقاط استان شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان استفاده از آب آشامیدنی برای مصارفی مانند آبیاری باغ‌ها، صیفی‌جات و تامین آب دام‌ها و پر کردن آب استخرها را خلاف مقررات دانست و از مردم خواست با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش چند برابری آب، از مصارف غیرشرب پرهیز کنند تا در ایام گرم سال با کمبود و قطعی آب مواجه نشویم‌.

آل‌حسینی با بیان اینکه تلاش ما آبرسانی پایدار به تمامی مردم استان گلستان به ویژه روستاها است، افزود: در راستای مصرف بهینه آب، پویش ۵۰ لیتر صرفه‌جویی در هر خانوار گلستان راه‌اندازی شده است و صرفه‌جویی ۵۰ لیتری هر خانوار به شرکت آب و فاضلاب برای ارائه خدمات پایدار، کمک شایانی خواهد کرد.

شرکت آب و فاضلاب حدود ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت در شهر و روستاهای استان گلستان تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha