تحقق وعده‌های رییس جمهور شهید؛ افتتاح پروژه‌های فوق توزیع و انتقال برق در کرمان

کرمان- ایرنا- همزمان با مراسم افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق کشور، ۶ پروژه فوق توزیع و انتقال برق در استان کرمان امروز(پنجشنبه) با حضور ویدیو کنفرانسی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این پروژه‌ها با اعتباری بیش‌ از ۹هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و با هدف تامین برق پایدار و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه به اجرا در آمده‌اند.

این پروژه‌ها شامل پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت نودژ ؛ در زمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع( شامل یک ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپری و پنج فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است)، پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت ایرج بسطامی بم( این پست دارای ۲ فیدر خط، ۲ فیدر ترانس با ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر، ۱۶ فیدر خروجی و ۲ فیدر بانک خازنی است)، خط ۱۳۲ کیلوولت منوجان-نودژ (این خط با ۳۹ برج فلزی مشبک و به طول ۲۴ کیلومتر احداث شده است)، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت عنبرآباد یک، احداث پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت سیار شهربابک و افزایش ظرفیت پست شهرک مطهری از ۱۵ به ۳۰ مگاولت آمپر است.

طبق این گزارش، این پروژه‌ها بخشی از برنامه‌های ۱۸۰ گانه صنعت برق برای عبور از اوج بار سال ۱۴۰۳ هستند و نقش مهمی در تأمین برق پایدار و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق استان کرمان دارند.

تحقق وعده‌های رییس جمهور شهید؛ افتتاح پروژه‌های فوق توزیع و انتقال برق در کرمان

بهره‌برداری پنج پروژه برق‌رسانی در شمال کرمان

علاوه بر این ۶پروژه افتتاح شده، پنج پروژه برق‌رسانی در شمال کرمان نیز با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در آیین افتتاح پنج مورد از این طرح‌ها در رفسنجان افزود: در نقاط مختلف شمال استان کرمان این پنج طرح به بهره برداری رسید که یکی از طرح ها در زمینه توسعه و احداث شبکه برق با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال است و در این راستا ۲ هزار خانوار صاحب برق شدند.
محمد سلیمانی افزود: همچنین طرح اصلاح شبکه و بهینه سازی شبکه های توزیع برق هم با اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال برای ۷۵ روستا در قالب ۴۰۰ خانوار انجام شده است.
وی ادامه داد: در حوزه پروژه توسعه روشنایی معابر هم ۲۳۰ میلیارد ریال صرف شده و برای اجرای طرح تبدیل شبکه های سیمی به کابل های خودنگهدار هم ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه به کار رفته که در این زمینه هم ۴۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل های خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: در پروژه هوشمندسازی شبکه های برق هم ۶۰۰ میلیارد ریال صرف شده که برای بیش از پنج هزار مشترک برق کنتور هوشمند نصب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha