آیین اربعین شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- اربعین شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای پرواز اردی‌بهشت روز پنجشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان استان چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این آیین با واکاوی رفتارشناسی دولت سیزدهم و رییس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: این شهیدان به خدمت صادقانه شهره بودند و رمز خدمت صادقانه ایمان و اخلاص آنها بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی ادامه داد: در فرهنگ شیعه خدمت به مردم را عبادت می‌دانند و کسی که می‌خواهد گفتارش نورانی و رفتار ارزشمند و مورد قبول داشته باشد باید از درون خود را به نقطه مطلوب برساند تا در بیرون گفتار و رفتار خود را تنظیم کند که این مهم در رفتار و گفتار شهید رئیسی نمود و ظهور داشت.

وی افزود: آزادمنشی از دیگر ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رییسی بود؛ این مرد بزرگ دنیاطلبی و جاه‌طلبی را مذموم می‌دانست و آن را خصلت شیطانی نام می‌نهاد.

تقوی با بیان اینکه در گفتمان آیت‌الله رئیسی خدمت به مردم یک توفیق بزرگ به شمار می‌رفت، تصریح کرد: مبادا مردم پشت در اتاق ادارات معطل بمانند و کارمندان تلاش خود را بکنند تا مشکل مردم بر اساس قانون و ضابطه برطرف شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، خستگی‌ناپذیری را از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی عنوان کرد و گفت: این شهید بزرگ در راه خدمت به مردم خستگی‌ناپذیر بود و همانند رزمندگان دفاع مقدس در میدان عمل از چیزی ترس نداشت.

تقوی افزود: رمز اینکه آیت‌الله رییسی در مسیر خدمت به مردم خسته نمی‌شد این بود که وی عاشق خدمت و مردم بود.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان طی سال‌های اخیر از رشد برخوردار شده است و مشکل آب آشامیدنی پنج شهرستان برطرف و به بیش از ۱۵۰ روستا آبرسانی شده است و سطح زیر کشت گلخانه‌ها از ۳۰ به ۱۰۰ هکتار افزایش یافته است، معادن از ۹۱ به ۱۵۰مورد افزایش یافته و ۵۷ هزار مسکن در قالب نهضت ملی در حال اجراست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با دعوت از مردم به حضور حماسی در انتخابات، اظهار داشت: علاوه‌بر مشارکت حداکثری باید به معیارهای فرد اصلح نیز توجه داشت و معیارهایی نظیر کارآمدی و مدیریت را در انتخاب فرد اصلح مدنظر داشت.

تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این آیین گفت: این تکلیف را بر خود واجب دانستم که یادآور شوم برای ادامه راه شهید رئیسی باید حضور آگاهانه و فعالانه‌ای در انتخابات روز جمعه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: با حضور حماسی خود در هشتم تیر به شهید رئیسی می‌گوییم که ما هستیم و اجازه نمی‌دهیم راهی که تو جلوی پیش ما گذاشتی کم‌رهرو و مخدوش شود، ما اهل بصیرت هستیم و بیداریم و رهرو ولایت و پیرو راه شهدا هستیم.

وی افزود: روز جمعه یکی از روزهای حساس و روز امتحان الهی است و می‌طلبد همه مشارکت جدی داشته باشیم و به فرد اصلح رای دهیم و کسی را انتخاب کنیم که ویژگی‌های که رهبر معظم انقلاب تشریح کردند را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رئیس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی فقید در مدت ۳۳ ماه خدمت خود در جایگاه رییس‌جمهوری ۲ بار (۱۹ خرداد ۱۴۰۱ و ۲۵ آبان ۱۴۰۲) به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha