مراسم بزرگداشت استاد هاشمی، عکاس پیشکسوت اصفهانی برگزار شد

اصفهان- ایرنا- مراسم ترحیم و بزرگداشت استاد «سید عبدالله هاشمی نسب نمین» عکاس پیشکسوت خبری و ورزشی اصفهان برگزار شد.

این مراسم روز پنجشنیه با حضور شهردار، مدیرکل ورزش و جوانان، جامعه ورزشی، دست‌اندرکاران باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن، گیتی پسند و فعالان مطبوعاتی در سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد.

حضور پررنگ خبرنگاران و عکاسان ورزشی و ورزشکاران در کنار خانواده داغدار این عکاس برجسته، علاقه جامعه مطبوعاتی و ورزشی را به شخصیت ویژه استاد هاشمی نمین نشان داد.

استاد سیدعبدالله هاشمی نسب، راوی روزها و رویدادهای تلخ و شیرین خبری و ورزشی در اصفهان بود.

او که عشق به عکاسی همواره در چشم‌های جستجوگرش موج می‌زد و عکاسی را از ۱۶ سالگی و با یک دوربین «کداک» شروع کرده بود، تا ۹۳ سالگی جادوانه‌ترین لحظات شهر و مردم اصفهان را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشید، تصاویری که نه‌تنها برای جامعه ورزشکاران بلکه برای تمام شهروندان نصف جهان می‌تواند به نمادی از شور و شعف در تاریخ ورزش این خطه تبدیل شود.

مرحوم سید عبدالله هاشمی نسب که در زمینه عکاسی ورزشی در حوزه فوتبال تصاویر ماندگاری از بازیکنان محبوب محلی گرفته تا ملی و بین‌المللی ثبت کرده بود، حالا بخشی از این تصاویر در موزه باشگاه سپاهان جاودانه شده است.

استاد هاشمی عکاس پیشکسوت خبری ورزشی اصفهان در سال ۱۳۱۰ در شهرستان نمین اردبیل چشم به جهان گشود و دوران تحصیلات دبیرستان را در تهران گذراند و در سال ۱۳۵۸ به اصفهان آمد.

او با بیش از نیم قرن عکاسی و ثبت تصاویر ماندگار در حوزه‌های تاریخی، مطبوعاتی و ورزشی، روز سه‌شنبه پنج تیر ۱۴۰۳ در ۹۳ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن، جهان را بدرود گفت و در آرامگاه ابدی‍ش در قطعه «نام آوران» آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha