تولیت آستان قدس: کاهش مشارکت انتخاباتی دشمنان را شاد می‌کند

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: شرکت نکردن در انتخابات و مشارکت کم موجب خوشحالی دشمنان خواهد شد و به هر میزان مشارکت در انتخابات کمتر باشد، رژیم صهیونیستی خوشحال‎‌تر می‌‎شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی، افزود: یکی از نخستین اقدامات امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری انتخابات بود؛ انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی است و امام(ره) در تمام مراحل برپایی نظام اسلامی به آرا و انتخاب مردم مراجعه ‎کردند.

وی با ذکر نمونه‌هایی تاریخی از دفاع امام راحل و رهبر معظم انقلاب از حق رأی مردم، محور اندیشه امامین انقلاب را اصالت آرای مردم و فصل الخطاب بودن قانون معرفی و تصریح کرد: امام و رهبری به رأی مردم اعتقاد دارند و هرچه غیر از این باشد خلاف نظر ایشان است.

تولیت آستان قدس با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ نظام تصریح کرد: شورای نگهبان در جایگاهی بی‌‎بدیل و بی‌‎نظیر است، شورای نگهبان حافظ مشروعیت قوانین و منطبق بودن قوانین بر قانون اساسی و صیانت از آرا و انتخابات مردم بوده که این مسئولیت بسیار سنگین و مهم است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان امانتدار آرای مردم است، افزود: صدور حکم «رأی مردم حق الناس است» از سوی مقام معظم رهبری، نشان دهنده نگاه عمیق معظم‌له به حقوق بشر و حقوق مردم است؛ سخنی بالاتر از این برای دفاع از آرای مردم نمی‌‎توان بیان کرد.

حجت الاسلام مروی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اعلام تروریستی بودن سپاه پاسداران از سوی دولت کانادا و سکوت این کشور در برابر وحشی گری‎‌های رژیم صهیونسیتی گفت: نهاد مردمی سپاه پاسداران قهرمان مبارزه با تروریسم است و این تصمیم نشان دهنده خباثت و وقاحت دشمنان ملت ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha