تالار مرکزی اراک برای تکمیل نیازمند یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار است

اراک - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تکمیل طرح تالار مرکزی اراک حدود یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، حسین محمودی‌فر روز پنجشنبه در دیدار با نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تالار مرکزی اراک یکی از بزرگترین مجموعه‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود که دارای ۲ سالن مجهز موسیقی و یک سالن آمفی تئاتر با سن گردان است.

وی گفت: اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهور برای تکمیل تالار مرکزی اراک موجب شد این مجموعه فرهنگی با پیشرفت خوبی مواجه شود این در حالی است که تکمیل و تجهیز این تالار، نیازمند یکصد میلیارد تومان دیگر می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این استان مهد پرورش مفاخر و هنرمندان بسیاری بوده است افزود: حوزه فرهنگ در استان مرکزی با مشکلات بسیاری از جمله کمبود اعتبارات مواجه بوده است که این امر موجب رنجش اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه گردیده و به تبع آن معضلات فرهنگی بسیاری در جامعه امروز ظهور و بروز پیدا کرده است.

محمودی‌فر با بیان اینکه در استان مرکزی چهار انجمن در قالب موسسه فرهنگی و هنری ثبت شده ،فعالیت دارند ،یادآور شد: در سال جاری از محل قرارگاه شهید آوینی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی به انجمن‌های موجود و شهرستانها اختصاص یافته که برای اجراهای برنامه‌های مختلف شهرستانها هزینه خواهد شد.

وی خواستار تعمیر و بازسازی فرهنگسرای آیینه اراک شد و افزود: در این راستا نیازمند حمایت های مالی از سوی مراجع و خیرین محترم می.باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۲ هنرستان هنرهای زیبا در شهرهای اراک و ساوه با بیش از ۱۵۰ هنرآموز فعالیت دارد این در حالیست که این اداره کل به جهت کمبود اعتبارات با مشکلاتی از جمله پرداخت هزینه های حق التدریس مواجه می‌باشد که در این خصوص نیز نیازمند حمایت بیشتر مسولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌باشیم.

محمودی فر افزود: ۶۹ نیروی انسانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات شهرستانی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف می باشند اگرچه در این زمینه نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه می باشیم .

در ادامه این دیدار نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان مرکزی به عنوان استان امامین انقلاب در شرایط فعلی با مشکلات عدیده فرهنگی مواجه می‌باشد که می‌طلبد مسولان فرهنگی استان با بهره گیری از ظرفیت خیرین این حوزه را ارتقا بخشند.

نادرقلی ابراهیمی ضمن اعلام حمایت از بخش فرهنگ و هنر استان افزود: مردم استان به خصوص جوانان ما لایق بهترین‌ها هستند و باید شرایطی فراهم شود تا با فعال شدن انجمن‌های فرهنگی، مشارکت و امکان حضور نسل جوان در برنامه‌های فرهنگی و هنری افزایش یافته و از تهاجم فرهنگی دشمنان در امان باشند.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی در بحث خیرین در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و متولیان فرهنگی استان باید با ایجاد ارتباط بیشتر با خیرین فرهنگی از این ظرفیت به خوبی بهره مند شوند.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای اعتماد مردم و اصحاب فرهنگ و هنر ،بر خود فرض می دانیم تمام تلاش خود را به منظور رفع مشکلات موجود بکارگیریم و از حوزه فرهنگ و هنر استان حمایت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha