یک چله اشک برای شهیدان پرواز اردیبهشت+ فیلم و عکس

تهران- ایرنا- آیین بزرگداشت اربعین «شهیدان پرواز اردیبهشت»، در حالی برگزار شد که ملت ایران یک چله اشک را در فراق رئیس جمهور شهید گذراندند و در چهلمین روز شهادت او و یارانش در مصلای تهران به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصلای تهران عصر پنجشنبه - ۷ تیر- میزبان مردمی است که برای آیین بزرگداشت اربعین شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری گرد هم آمده‌اند؛ پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان، مسئولان کشوری و لشکری در مصلای تهران حضور یافتند تا یاد و خاطره «شهید رئیسی عزیز» را در چهلمین روز شهادتش زنده کنند و بگویند زحمات و خدمات او و دولتش را هرگز فراموش نمی‌کنند.

آیین اربعین بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت آغاز شد + فیلم و عکس

شهیدان خدمت، شهدای پرواز اردیبهشت

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه -۳۰ اردیبهشت- ماه در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم بهروز قدیمی از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

گروه های مختلف مردم، از ساعاتی قبل به این مراسم آمده‌اند، مردم قدرشناس تهران ساعت ۱۷ عصر پنجشنبه هفتم تیرماه با حضور در مصلای امام خمینی (ره) تهران، چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان شهیدش را گرامی داشتند.

حال و هوای مصلا، حضور نوجوان چشمگیر

مردم در محوطه مصلای تهران در حالیکه شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر داده اند، از ورودی ها به سمت جایگاه حرکت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در اربعین شهادت رئیس جمهور، عکس نوشته‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید آیت الله رئیسی در دست دارند که جملاتی از رهبر انقلاب در توصیف آیت الله رئیسی رو آن نقش بسته است.

شهروندان از گروه‌ها و اقشار مختلف، همراه با فرزندان همچنان در حال ورود به شبستان مصلای تهران و حضور در آیین چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستند، حضور نوجوانان و جوانان در این آیین چشمگیر است.

نوجوانم و راه شهید رئیسی را ادامه می‌دهم 

صابر نوجوان ۱۳ ساله حاضر در آیین چهلمین روز شهدای خدمت به خبرنگار ایرنا گفت: حضور خود را مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و کسانی که می‌خواهند راه شهید رئیسی را ادامه ندهند، می‌داند.

او می‌گوید: با راهنمایی معلمان، راه شهید فهمیده را شناخته‌ام؛ نوجوان هستم اما برای ادامه راه دولت شهید رئیسی عزیز تلاش می‌کنم؛ شهید رئیسی، دوستدار نوجوانان بود و همیشه در قلب من جا دارد .

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط صالح مهدی زاده قاری نوجوان رسما آغاز شد. 

حضور شخصیت‌ها و مقامات در کنار مردم عزادار

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و اعضای کابینه دولت مردم دولت سیزدهم، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه، سید صولت مرتضوی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و جانبازان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی، جواد اوجی وزیر نفت، محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، همچنین محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین، آیت الله احمد علم الهدی (پدر همسر رئیس جمهوری شهید) امام جمعه مشهد، غلامحسین محسنی اژه‌یی رئیس قوه مقننه، و دیگر مسئولان لشکری و کشوری مدیران اجرایی و چهره های فرهنگی و علمی کشور، از آغاز مراسم در کنار مردم عزادار در مصلا حضور دارند.

حجت الاسلام میثم خامنه‌ای فرزند رهبر انقلاب، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، حمید نوری دیپلمات تازه آزاد شده کشورمان از زندان‌های سوئد زینب سلیمانی دختر سپهبد شهید قاسم سلیمانی از جمله حاضران در این مراسم بودند. 

سرود شهید خدمت به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی توسط تعدادی از نوجوانان در مصلای اجرا شد که با تصاویری که پخش میشد یاد و خاطره شهید رئیسی زنده کرد. 

یک چله اشک، خانواده ایران

صدایش می‌لرزید، اما همچون همسر شهیدش استوار سخن می‌گفت، در جایگاه که حاضر شد این تک بیت بیشتر به چشم آمد «راه رجاء بسته نیست / گرچه رئیسی برفت»، او همه ملت ایران نه «مثل خانواده» بلکه «یک خانواده» توصیف کرد، که همگی کنار هم گریستیم، خانواده‌ای که رهبر معظم انقلاب پدر آن است و رئیسی عزیز هم فرزند ملت ایران. 

علم الهدی گفت: یکی از سنت‌های عالیِ عارفانه چله نشینی است ولی در این چله اشک ما به اراده خود چله نشینی نکردیم، این مشیت پروردگار به امضای حضرت صاحب الامر بود.در این چله اشک صورت های تازه ای از جمهوری اسلامی بروز و ظهور کرد. 

زیاد نخاله 

با هم به سمت قدس

بعد از سخنرانی همسر رئیس جمهور شهید، زیاد نخاله سخنرانی کرد؛ و پس از سرود و تصاویری از شهید رئیس پخش شد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: نقش شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را در عملیات طوفان‌الاقصی فراموش نمی‌کنیم، آمده‌ایم تا نقش شهید رئیسی را گرامی بداریم که کارهای بزرگی در منطقه انجام داد؛ همچنین شهید امیرعبداللهیان موفقیت های بزرگی برای مردم منطقه و مقاومت رقم زدند و مواضع را نسبت به فلسطین متحد کردند؛ ما در طوفان الاقصی از حمایت مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران همیشه یاد می‌کنیم و نقش شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را فراموش نمی‌کنیم، با هم به سمت قدس و پیروزی فلسطین این مسیر را ادامه می‌دهیم.

یا حسین 

حالا مصلای آکنده از نوای «یاحسین است، مجری نام شهیدان پرواز اردیبهشت را می‌خواند و حاضران را نام سید الشهدا را فریاد می زنند و با «یاحسین یا حسین همراهی کردند» و مجری از آیت الله گلپایگانی در خواست کرد سلام این مردم عزادار و مصمم را به ایشان برسانند. 

ایران استوار و خیزش خون‌ها

و در آخر سید مقاومت سنگ تمام گذاشت، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جان کلام را گفت؛ «جمهوری اسلامی ایران از حادثه تلخ شهدای خدمت سربلند و عزتمند خارج شد و الگوی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ایران ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است. 

سید از قاعده و مشیعت الهی گفت؛ اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید می‌کنند «تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم» او از حوادث بزرگ و خطرناک دیگر گفت؛ حادثه ترور دو فرمانده عزیز حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را به یادمان آورد، آری خسارت و تهدید بزرگی بود، بعد گفت «اما این تهدید به فرصت تبدیل شد این خون‌ها خیزش قیام و زندگی دوباره‌ای را برای انقلاب مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران و همه جنبش‌های مقاومت در منطقه رقم زد»

مصلی آرام آرام خالی میشد، مردمی که ۴۰ روز در سوگ رئیس جمهور شهید عزادار بودند، حالا عزمشان را جزم می‌کنند تا فردا حماسه‌ای ماندگار را رقم بزنند، در مسیر با هم صحبت می‌کنند، شاه بیت سخنش این است «راه خدمت، راه مردم، راه شهید رئیسی باید ادامه داشته باشد»، میراثی که او به یادگار گذاشت، رئیسی مردم را عزیز می‌داشت و خودش هم عزیز شود، دلسوز مردم بود و با رفتنش دل همه سوخت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha