۸ تیر ۱۴۰۳، ۳:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85522106
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا برای خارج کردن شهروندان خود از لبنان آماده می‌شود

تهران- ایرنا- شبکه ان. بی. سی نیوز پنجشنبه شب گزارش داد، آمریکا تجهیزات نظامی را در پیرامون اسرائیل و لبنان مستقر کرده است تا در بحبوحه افزایش درگیری‌ها میان آنها برای خارج کردن آمریکایی‌ها از لبنان آماده باشد.

به گزارش ایرنا، ان. بی. سی نیوز این خبر را به نقل از سه مقام دفاعی آمریکا و یک مقام سابق این کشور از این طرح مطلع شده‌اند، منتشر کرد.

نیروی تفنگداران دریایی آمریکا اعلام کرد که در راستای اجرای این طرح، کشتی تهاجمی آبی‌خاکی «یو. اس. اس واسپ» و تفنگداران دریایی یگان بیست و چهارم برون‌مرزی روز چهارشنبه به سمت دریای مدیترانه حرکت کردند تا به کشتی «یو. اس. اس اوک هیل» و یک کشتی دیگر ملحق شوند.

تفنگداران یگان بیست و چهارم برون مرزی نیروی دریایی برای کمک به فرار غیرنظامیان از محیط‌های خطرناک آموزش دیده‌اند. واسپ نیز دارای قابلیت‌های تهاجمی و جاسوسی است و می‌تواند هواپیماهای اف-۳۵ و جنگنده‌های پنهانکار دورپرواز آمریکایی را مستقر کند.

مقام‌های آگاه گفتند که کشتی واسپ در شرق مدیترانه فعالیت خواهد کرد تا در ماموریت‌های مختلف در این منطقه کمک کند.

یک مقام آگاه که نامش فاش نشده است، گفت که واسپ و یگان برون‌مرزی تفنگداران دریایی قرار است برای اعمال قدرت نظامی و به عنوان یک نیروی بازدارنده به منظور جلوگیری از تنش‌های منطقه‌ای فعالیت کنند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی بیش از پیش نگران انجام حملات هوایی و حمله احتمالی زمینی اسرائیل به لبنان در هفته‌های آینده هستند.

مقام‌های آگاه آمریکایی گفتند به رغم فشار دولت بایدن، مقام‌های آمریکایی همچنان بر تمایل خود برای درگیری با حزب‌الله لبنان تاکید کرده‌اند. بر اساس این گزارش، اسرائیل امیدوار است بتواند یک منطقه حائل ۱۰ مایلی در بالای مرز لبنان ایجاد کند.

یک مقام اسرائیلی که نامش وی نیز فاش نشده است، اظهار کرد که رژیم صهیونیستی می‌خواهد حزب‌الله از مرز دورتر کند و برای این منظور به دنبال یک راه حل دیپلماتیک است اما اگر این تلاش‌ها نتیجه نداد ارتش اسرائیل برای استفاده از زور آماده است.

مقام‌های نظامی آمریکایی گفتند که ایالات متحده همچنین در حال گفت‌وگو با متحدان نیز خود برای هماهنگی درباره خارج کردن شهروندان و هر گونه عملیات نظامی نیروهای ائتلاف است.

مقام‌های آمریکایی همچنان می‌گویند که تاکنون هیچ شواهدی دال بر قریب‌الوقوع بودن تشدید گسترده تنش‌ها نیافته‌اند اما هشدار داده‌اند که فقط یک حمله یا محاسبه اشتباه می‌تواند اوضاع را به سرعت تشدید کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha