۸ تیر ۱۴۰۳، ۲:۲۹
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85522110
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مراسم چهلم شهدای خدمت در مسکو برگزار شد

۸ تیر ۱۴۰۳، ۲:۲۹
کد خبر: 85522110
مراسم چهلم شهدای خدمت در مسکو برگزار شد

مسکو- ایرنا- مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه هوایی شامگاه پنجشنبه در مسجد خاتم الانبیا (ص) مسکو برگزار شد.

رئیس مرکز اسلامی مسکو در سخنانی در این آیین، ملقب شدن این شهدا به شهدای خدمت را برآمده از نگاه دین و قرآن دانست.

مراسم چهلم شهدای خدمت در مسکو برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بخت آور در ادامه ضمن دعوت به حضور حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری، به برشمردن ویژگی‌های نامزد اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت.
رئیس مرکز اسلامی مسکو در پایان ویژگی‌های اخلاقی شهید آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور و شهید آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز را تشریح و بر لزوم ادامه راه آنان تاکید کرد.

مراسم چهلم شهدای خدمت در مسکو برگزار شد

در ادامه این آیین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، وزیر خارجه و همراهانشان را گرامی داشت و به تببین روابط ایران و روسیه در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان پرداخت و برخی پیمان‌های استراتژیک بین دو کشور و ثمرات آنها را برشمرد.
کاظم جلالی در ادامه به ویژگی‌های کم‌نظیر شهدای خدمت اشاره و بر ادامه راه این عزیزان تاکید کرد.
سفیر کشورمان همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، با ارائه تحلیل اهمیت مشارکت در انتخابات، از همه آحاد مردم خواست با دعوت سایرین برای مشارکت در انتخابات، در این امر مهم تاثیر گذار باشند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در خارج کشور نیز در بیشتر کشورهایی که ایران دارای دفتر نمایندگی است برگزار خواهد شد.

پیش از این، سفارت ایران در مسکو اعلام کرد: ۶ صندوق برای اخذ رأی هموطنان ایرانی در روسیه پیش‌بینی شده است و آنان می‌توانند روز جمعه هشتم تیرماه (۲۸ ژوئن) با مراجعه به نشانی‌های اعلام شده، در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران مشارکت کنند.


عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، خبر سانحه بالگرد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای دست‌به‌دست شد و ۱۸ ساعت پس از جستجوی نفس‌گیر برای کسب اطلاع از وضعیت وی و همراهانش، سرانجام صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت همزمان با روز میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، خبر عروج شهادت‌گونه هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان اعلام شد.
آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha