جشن عید غدیر در مسکو با پیام دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات

مسکو-ایرنا- جشن همای رحمت به مناسبت عید غدیرخم شامگاه دوشنبه با حضور پرشور ایرانیان ساکن مسکو برگزار شد، آیینی که با پیام دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات نیز همراه بود.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور جمعی از شهروندان روس علاقه مند به فرهنگ و هنر کشورمان برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران به تشریح پیام واقعه تاریخی غدیر پرداخت.

جشن عید غدیر در مسکو با پیام دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات

کاظم جلالی در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با ایران در روسیه و برخی دیگر از کشورها برگزار می‌شود، گفت: ۶ صندوق اخذ رأی برای هموطنان ایرانی در مناطقی همچون مسکو، سن پترزبورگ،آستراخان و کازان پیش بینی شده است.
وی برگزاری ۴۱ انتخابات در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بیانگر بخشی از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی دانست و اظهار داشت: در آستانه چهل و دومین انتخابات نیز نامزدهای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری با شرکت در آیینها، مناظره‌ها و گفت و گوی مستقیم با مردم در حال طرح دیدگاه‌های خود هستند.

جشن عید غدیر در مسکو با پیام دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات

سفیر ایران در مسکو گفت: مردم ایران با وجود وجود برخی مشکلات، هشتم تیرماه عزتمندانه در انتخابات حضور خواهند یافت.
وی افزود: مردم‌ آگاه ما نیک می‌دانند حضور پرقدرت آنها پای صندوقهای رأی، ضمن ارتقای جایگاه کشور در عرصه بین‌المللی، ضریب امنیت ملی کشور را افزایش می دهد.
جلالی ادامه داد: انتخاب رییس‌جمهور با پشتوانه آرای حداکثری سبب خواهد شد منتخب ملت از موضع قوی‌تری مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مجامع و محافل بین‌المللی مطرح کند.
سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه بیشترین آمار جمعیت ایرانیان روسیه را دانشجویان تشکیل می دهند، برگزاری مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی را در افزایش مشارکت جوانان ایرانی در حال تحصیل در روسیه حائز اهمیت دانست.

جشن عید غدیر در مسکو با پیام دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات

در این آیین که به همت سفارت جمهوری اسلامی‌ ایران‌ در روسیه و رایزنی فرهنگی سفارت در خانه مرکزی سینماگران مسکو برگزار شد، گروه هنری بیستون اعزامی از کشورمان برای ایرانیان و روس‌های علاقه مند به اجرای برنامه هنری پرداختند.

گپ و گفتی با برخی دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های مسکو در این آیین با طرح‌ برخی مسائل آنها و نیز موضوع مشارکت دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری همراه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha