۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85522144
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز فرایند رای‌گیری در ۷۹۰ شعبه استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در ۷۹۰ شعبه ثابت و سیار این استان آغاز شد.

" اکبر پورات " روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: : از مجموع شعب اخذ رای، ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار برای اخذ آرای مردم استان بوشهر در این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: تمامی زیرساخت های مورد نیاز در راستای انتخاباتی باشکوه در راستان تدارک دیده شده است.

پورات تصریح کرد: ۲۷ هیات اجرایی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید

فیلم | استان بوشهر آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۷۹۰ شعبه اخذ رای در استان بوشهر آماده شد

وی افزود: شهرستان "دیلم" با ۳۳ شعبه و "دشتستان" با ۱۷۹ شعبه به ترتیب کمترین و بیشترین تعداد شعب استان بوشهر در این دوره از انتخابات را به خود اختصاص داده اند.

پورات یادآور شد: افراد متولد هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن واجد شرایط رای در این دوره از انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط رای استان بوشهر در این دوره از انتخابات ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای هستند.

وی گفت: از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: با توجه به اینکه برای نخستین بار انتخابات در فصل تابستان برگزار می‌شود، تعداد شعب برای دسترسی راحت‌تر مردم افزایش یافته است.

پورات با اشاره به اینکه هفت هزار و ۲۵۰ نفر امور انتخابات را در استان بوشهر برعهده دارند گفت: تمهیدات لازم برای برقراری امنیت شعب اخذ رای و سلامت روند برگزاری انتخابات در استان بوشهر اتخاذ شده است.

وی از مردم استان بوشهر خواست با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب حماسه دیگری از حضور پرشور و شعور خود برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری را رقم بزنند.

شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف اعلام کرد که از این شمار علیرضا زاکانی و سید امیر حسن قاضی زاده از ادامه رقابت انصراف دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha