حضور پرشور جامعه ورزش در انتخابات؛ قهرمانان پای کار انقلاب + فیلم

تهران- ایرنا- همزمان با آغاز انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، قهرمانان ورزشی همچون دیگر آحاد ورزشی حضور پرشوری در انتخابات دارند.

به گزارش ایرنا، رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) به صورت رسمی آغاز شد. برای حضور پرشور خانواده ورزش در این انتخابات صندوق سیار در مجموعه ورزشی شهید شیرودی پیش‌بینی شده است.

رای‌گیری در این شعبه از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت ۱۲ ادامه خواهد داشت.

امروز بسیاری از قهرمانان ورزشی و همچنین مسئولان و رئیسان فدراسیون‌ها، وزیر ورزش و معاونین این وزارتخانه و همچنین اعضا تیم‌های ملی والیبال نشسته، تیم والیبال جوانان، تیم فوتبال جوانان ایران و تیم پاراتکواندو در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

همچنین اعضا تیم والیبال زیر ۲۰ سال دختران ایران نیز به محض ورود به کشور چین در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

اسبقیان: حضور قهرمانان در انتخابات تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب است

سیدمحمدشروین اسبقیان روز جمعه پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد پرشور ورزشکاران و قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی در پای صندوق رای هستیم و این همان تجدید پیمان قهرمانان با آرمان‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: ورزشکاران ما با حضور در پای صندوق‌های رای، میثاقی تازه را با شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، مدافع وطن، مدافع امنیت و شهدای خدمت داشتند و حضور در این انتخابات پیام‌های مهمی را برای جهانیان دارد.

تاج: انتخابات با مشارکت مردم در پیشبرد کشور نقش مهمی خواهد داشت

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز پس از حضور در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: با تیم فوتبال جوانان برای حضور در انتخابات آمدیم که برخی از اعضا این تیم رای اولی هستند و این تیم فردا به قرقیزستان اعزام خواهد شد. باور داریم که انتخابات با مشارکت مردم می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و برای پیشبرد کشور نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت گسترده در انتخابات تاکید دارند. باور داریم که ایران قوی با ورزش شکل می‌گیرد و فوتبال نیز در این میان نقش مهمی دارد. وزیر ورزش آینده باید همت و تلاش زیادی برای سربلندی ورزش و فوتبال در جهان و آسیا داشته باشد. ما عناوین بسیار خوبی در ورزش جهان داریم که باید ارتقا داده شود.

داورزنی: اگر به ایران عزیز باور داریم باید رای بدهیم

محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون والیبال ایران روز جمعه پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر ما به ایران عزیز باور و اعتقاد داریم باید رای بدهیم چون امروز روز سرنوشت سازی است و امروز دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری است و باید در آن شرکت کنیم. با توجه به شرایطی که داریم نباید بی‌تفاوت باشیم و آن کسانی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنیم یعنی کشورشان را قبول ندارند. امیدوارم مردم در این روز در انتخابات شرکت کنند و قدرت ایران را به رخ بیگانگان بکشند.

وی در مورد اینکه رییس جمهور آینده باید برای ورزش چه کاری انجام دهد، گفت:‌ ما باید ورزش را در ۴ دهه گذشته مورد ارزیابی قرار بگیریم. ببیند در ۴ دهه گذشته دولت‌های مختلفی آمدند و اقداماتی برای ورزش انجام دادند. ولی باید به ورزش نگاه جدی کنیم چون اقتدار کشورمان را نشان می‌دهد.

جوادی: جامعه ورزش امروز حضور پرشوری در پای صندوق‌های رای دارند

علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: ورزشکاران چهره‌های ملی و بین‌المللی هستند و انتشار خبر آنان در رسانه‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد. حضور این قشر حتی می‌تواند موجب شود تا کسانی که مردد در رای دادن هستند به پای صندوق بیایند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها با انتشار اخبار ورزشکاران نقش مهمی در مشارکت مردم دارند. ما یکی از کارهایی که باید داشته باشیم که مردم را به مشارکت فرا بخوانیم. این نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است. رهبر انقلاب به مشارکت باور دارند و ما نیز تکلیف داریم که زمینه این مشارکت را فراهم کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص میزبانی مجموعه ورزشی تختی اظهارداشت: ایرادهایی به مجموعه ورزشی تختی است که زیاد سخت نیست و برطرف کردن آن کار راحتی است. مورادی دیگر وجود دارد که نیاز به کار و بودجه دارد. صحبت‌هایی انجام شده است و امیدوارم ایرادها در کمتر از یک ماه رفع شود.

ایلکا: امیدوارم ورزش در دولت جدید رشد چشمگیری داشته باشد

علی ایلکا سرپرست فدراسیون روستایی نیز پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز چهاردهین دوره از انتخابات ریاست جمهوری است و خوشبختانه همه اهالی ورزش در ورزشگاه شیرودی حضور دارند که بهترین رییس جهمور را انتخاب کنند. من هم بر حسب وظیفه‌ای که داشتم به پای صندوق آمدم و امیدوارم ورزش در دولت جدید رشد چشمگیری داشته باشد. 

وی افزود: سید ابراهیم رئیسی شهید خدمت خوشبختانه نگاه خوبی به ورزش داشتند و همه شاهد خدمات این رییس جهمور فقید بودیم و امیدوارم در دولت جدید هم ورزش در جایگاه خوبی قرار بگیرد. 

چگینی: امیدوارم رئیس جمهور جدید هم به ورزش نگاه ویژه‌ای داشته باشد

افشین چگینی رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی گفت: امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد برای انقلاب و نظام کشورمان خوب باشد و امیدوارم رئیس جمهور جدید هم به ورزش یک نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: ما ۴۰ روز است که خادم  فدراسیون انجمن‌های ورزشی رزمی شدم و بعد از ایام محرم یک مسابقه بزرگ رزمی برای قهرمانی کشور برگزار می‌کنیم و خوشبختانه از روزی که خادم ورزش شده‌ام توانستیم ۳ مدال رنگارنگ در رشته‌های رزمی به دست آوریم. امیدوارم دولت جدید حمایت کنند که قهرمانان شور اشتیاق داشته باشند.

کاظمی‌پور: ورزشکاران به عنوان عزیزترین اقشار جایگاه ویژای در دل مردم دارند

مریم کاظمی‌پور نائب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزشکاران به عنوان یکی از عزیزترین اقشار در دل مردم جای ویژه‌ای دارند و امروز نیز به مانند ادوار گذشته با حضور در پای صندوق رای، حضور خود را اعلام کردند. این ورزشکاران جمع شدند تا علم اعتلای ایران را که بر دوش شهید رئیسی بود بر دوش عزیز دیگر به امانت بگذارند.

وی گفت: ورزشکاران همیشه در میادین مختلف بین‌المللی پرچم کشورمان را به اهتزاز در آوردند و امروز نیز با حضور در انتخابات به عنوان الگو، مردم را به مشارکت می‌خوانند. ورزش می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین ابزار، هویت‌سازی را در اقشار مختلف ایجاد کند زیرا مردم آنان را الگوی خود انتخاب می‌کنند.

کاظمی‌پور با اشاره به نقش اثرگذاری ورزشکاران در کشور گفت: امیدوارم رئیس جمهور با اگاهی از نقش ورزشکاران مسیر را برای اعتلای ایران اسلامی فراهم کند.

تقوی: امیدوارم رئیس جمهور جدید هم به ورزش توجه داشته باشد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال نیز پس از حضور در انتخابات گفت: امیدوارم رئیس جمهور جدید بتواند گوشه‌ای از مشکلات مردم را حل کند و به ورزش هم توجه داشته باشد چرا که می‌توانیم در مسابقات بین‌المللی قدرت ایران به همه نشان دهیم.

وی افزود:‌ والیبال متاسفانه نتایج دلخواه را نتوانست کسب کند اما در تلاش هستیم که روند نزولی تیم را حل کنیم. امیدواریم در آینده با یک سرمربی خوب بتوانیم نتایج را تغییر دهیم و به رنکینگ اصلی خودمان برگردیم.

شعبانی‌بهار: حضور پرشور مردم اقتدار نظام را بالا می‌برد

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیر وکمان در حاشیه رای‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم که در یکی از برهه‌های مهم نظام در انتخابات حضور داشتیم. ورزشکاران ما از ادوار گذشته همواره پیشگام در انتخابات بودند. هر چه میزان انتخابات پرشکوه باشد قدرت چانه‌زنی ما در مراودات بین‌المللی بیشتر می‌شود.

وی افزود: بسیاری از دشمنان فکر می‌کنند که ورزش در ایران دیده نمی‌شود اما ورزشکاران با گوش دادن به فرامین رهبری در انتخابات حضور دارند و موفقیت‌های آنان در آوردگاه‌های بین‌المللی مانند المپیک این پیش فرض دشمنان را باطل خواهد کرد.

پورشیب: جامعه ورزش در انتخابات حضور پررنگی دارد

ذبیح‌الله پورشیب دبیر فدراسیون کاراته نیز با ابراز خوشحالی از حضور قهرمانان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: خدا را شکر که جامعه ورزش به مانند همیشه در این کنش سیاسی حضور پررنگی دارند و امیدوارم که یک انتخاب خوب داشته باشند تا در سرنوشت کشور دخیل باشند.

بانوی المپیکی: امروز روز سرنوشت‌سازی برای کشورمان است

مبینا فلاح بانوی المپیکی نیز گفت: من تنها نماینده فدراسیون تیراندازی با کمان در المپیک پاریس هستم و امروز روز سرنوشت‌سازی برای کشورمان است. امیدوارم مردم با انتخاب اصلح بتوانند ایران را قدرتمند کنند.

عبدی: امیدوارم مردم به فرد اصلح رای بدهند

حسین عبدی سرمربی تیم فوتبال جوانان نیز گفت: متاسفانه آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به کشور شهید شد. کار رئیس جمهور بعدی به مراتب سخت‌تر خواهد شد. امیدوارم مردم به فرد اصلح رای بدهند چون باعث می‌شود کشور پیشرفت کند و ما هم انتظار داریم دولت جدید به ورزش نگاه ویژه‌ای داشته باشد چون فوتبال یک رشته بین‌‎المللی است و شک نکنید کمک دولت می‌تواند ورزش را ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید بداند تعهد کار سختی است و ممکن است هر اتفاقی بیافتد. مردم ایران لیاقت بهترین‌ها را دارند و مسئولیت سنگینی دارد و امیدوارم دولت جدید در همه مسائل کشور بهترین تصمیم را بگیرند که ایران پیشرفت کند.

ماجدی: حضور در انتخابات برای ما تکلیف است

سیدمیرشاد ماجدی رئیس هیات فوتبال استان تهران نیز پس از حضور در پای صندوق رای در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک تکلیف برای ما است تا انتخاب اصلح را داشته باشیم. همچنین ورزشکاران و قهرمانان ما آمدند تا بگویند که ما پای آرمان‌های انقلاب و ایران هستیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آینده در کنار مسائل مختلف کشور باید به ورزش به عنوان یک حوزه بزرگ نگاه کند تا روند موفقیت ورزش ادامه داشته باشد و بهتر از پیش باشد. رهبر انقلاب از ورزش قوی برای ایران قوی صحبت کردند و این فرمایش گهربار رهبر انقلاب است و باید برای این چشم‌انداز برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

ماجدی گفت: هر کسی انتخاب شود باید ویژه به ورزش نگاه کند، شمار زیادی از رای اولی‌های ما ورزشی هستند و خواسته دارند و باید به خواسته آنان توجه ویژه شود.

مظلومی: دولت جدید باید بودجه کافی در اختیار ورزش قرار دهد

پرویز مظلومی پیشکسوت باشگاه استقلال پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه مکان انتخابات جایی است که فقط ورزشکاران در آن حضور دارند و خیلی خوشحالم که همه حضور دارند و امیدوارم رئیس جمهور بعدی بتواند آینده ایران را بسازد.

وی افزود: ما خواسته‌هایی که از آیت الله رئیسی داشتیم به نحوه احسن انجام شد و همه ما هم شاهد هستیم و یکی از نمونه‌های کار ایشان خصوصی سازی سرخابی‌ها بود. اما امیدوارم ریاست جمهوری به ورزش نگاه کند چون در در عرصه‌های بین‌المللی حرف‌های زیادی داریم و خواهشمندم دولت جدید بودجه کافی در اختیار ورزش قرار دهد.

درستکار: حضور در انتخابات وظیفه ملی است

پژمان درستکار سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نیز پس از حضور در پای صندوق رای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی است و هر ایرانی برای تعیین سرنوشت خود باید در این کنش سیاسی شرکت کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم کسی انتخاب شود که به درد جامعه آگاه باشد. ورزشکاران نیز در کنار مردم به دنبال انتخاب اصلح هستند تا منتخب مردم بتواند مشکلات کشور را به بهترین شکل ممکن حل کند.

نصیرزاده: قهرمانان ورزشی تمام وجودشان را فدای ایران می‌کنند

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هم پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: قهرمانان ورزشی تمام وجود خود را برای ایران فدا می‌کنند تا در میادین بین‌المللی بهترین نتیجه را کسب کنند. امروز نیز آنان در یک رقابت غیر ورزشی حضور پیدا کرده تا انتخابات را پرشور برگزار کنند.

وی ادامه داد: قهرمانان ما برای لبیک به فرمایش رهبر انقلاب پای صندوق رای حاضر شدند تا نشان دهند که شاید اختلافات داخلی وجود داشته باشد اما زمانی که پای منافع نظام و کشور در میان باشد با تمام وجود به میدان خواهند آمد و به جهانیان نشان می‌دهند پای عزت و اقتدار ایران اسلامی خواهند ایستاد.

جوانمردی: این انتخابات سرنوشت‌ساز است

ساره جوانمردی پس از حضور در پای صندوق رای به خبرنگاران گفت: این انتخابات سرنوشت‌ساز است و نفرات خوبی در آن شرکت داشتند. ابتدا مهم مشارکت است و در ادامه باید انتخاب اصلح داشته باشیم. امیدوارم مردم بهترین تصمیم را بگیرند.

دارنده سه طلای پارالمپیک در رشته تیراندازی گفت: ما یک رئیس جمهور ورزشکار می‌خواهیم نه ورزش دوست. جامعه ورزش ما رو به افول رفته این در حالی است که باید رو به رشد باشیم و در آستانه المپیک و پارالمپیک بهترین عملکرد را داشته باشیم. امیدوارم هر کسی انتخاب می‌شود یک تحول عظیم در کشور ایجاد کند.

عزیزی: جامعه ورزش همیشه در انتخابات پیشگام بوده است

حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف نیز پس از حضور در انتخابات به خبرنگاران گفت: هر چهار سال یک‌بار اتفاق مهمی مانند انتخابات ریاست جمهوری در کشور رخ خواهد داد. این انتخابات بسیار مهم است. نخست مشارکت مردم نشانه دهنده میزان حمایت از نظام، کشور و فضای موجود است. در ثانی انتخابی که انجام می‌دهند راهبرد چهار سال اجرایی را تعیین می‌کند.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: جامعه ورزش همیشه در انتخابات‌ پیشگام بوده است. حضور هر یک از قهرمانان می‌تواند مورد توجه رسانه‌ها، مردم و فضای مجازی قرار گیرد. همچنین حضور ورزشکاران، دولت‌ بعدی را متقاعد می‌کند که به ورزش اهمیت بیشتری بدهد.

ابوالقاسمپور: امیدوارم رئیس جمهور بعدی بتواند به ورزش کمک کند

بهنام ابوالقاسمپور پیشکسوت فوتبال کشورمان نیز پس از شرکت در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: من هم مثل یک شهروند می‌‎توانم رای بدهم و امیدوارم در آینده رئیس جمهور منتخب بتواند برای مردم شادی و رفاه بیاورد.

وی افزود: امیدوارم که دولت جدید بتواند به ورزش کمک کند.

میراسماعیلی: ایرانی‌ها سرنوشت‌شان را خودشان تعیین می‌کنند

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو نیز با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شور و هیجان انتخاباتی در چند وقت اخیر نشان از آن دارد که مردم برای خود تصمیم می‌گیرند و این یعنی مردم‌سالاری دینی. حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای پیام‌رسان آزادی مردم برای جهانیان است زیرا که ایرانی‌ها سرنوشت خود را با دستان خود رقم می‌زنند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هر یک از نامزدهای انتخابات نیز می‌توانند ۲ نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رای خارج از کشور نیز رای‌گیری با گذرنامه قابل انجام است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات با توجه به محدودیت‌هایی که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رای‌گیری تنها با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود و همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha