آغاز رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در اروپا

لندن - ایرنا – رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای تعیین نهمین رئیس جمهور ایران، در نمایندگی‌های کشورمان در اروپا آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای از راس ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد و علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت کشورمان در لندن با حضور در ساختمان کنسولی، رای خود را به صندوق انداخت.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۰ صندوق، در ۱۰ شعبه اخذ رأی در انگلیس مستقر شده که از این تعداد ۵ صندوق در مناطق مختلف شهر لندن و پنج صندوق در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف قرار دارد.

رای گیری طبق برنامه اعلام شده تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه دارد و در صورت ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رأی گیری به مدت محدودی و برای برخی از حوزه ها وجود خواهد داشت.

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و داشتن ۱۸ سال تمام از جمله شرایط رای‌دادن در انتخابات است. تمام متولدین ۱۳۸۵/۰۴/۰۸ (۲۰۰۶/۰۶/۲۸) و قبل از آن می توانند با ارائه شناسنامه، کارت ملی یا گذرنامه در انتخابات شرکت کنند.

سفرا و سرپرست نمایندگی‌های کشورمان روز گذشته با انتشار پیام‌هایی از احاد جامعه ایرانی مقیم خارج از کشور برای مشارکت در این روند سرنوشت‌ساز دعوت کردند.

محمدرضا صبوری سفیر کشورمان در ایتالیا گفت: هر رأی ما، یک گام به سوی فردایی بهتر و یک پیمان با آرمانهای بلند کشورمان است. بیایید تا با هم، دست در دست هم، آینه‌دار فرهنگ و تمدن کهن خویش باشیم و با حضور پرشور در انتخابات، پایه‌های مردمسالاری و عدالت را استوارتر سازیم. رأی ما، فریادی است به گوش تاریخ که نشان دهد ملت بزرگ ایران، همیشه در صف اول مبارزه برای استقلال، آزادی و عدالت ایستاده است.

محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان نیز با انتشار پیامی ویدیویی بیان داشت: انتخابات فرصتی است تا با همبستگی و همدلی آینده‌ای بهتر برای ایران عزیزمان رقم بزنیم. حضور ارزشمند شما نشان‌دهنده اهمیت شما به سرنوشت کشورمان و نقش شما در ساختن آینده‌ای روشن‌تر است. روز انتخابات فرصتی است تا بار دیگر نشان دهیم که ما ایرانیان، هرکجا که باشیم قلب‌مان برای ایران می‌تپد.

همچنین علی متین‌فر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به اهمیت مشارکت شهروندانش در تعیین سرنوشت خود و انتخاب روسای جمهوری مورد علاقه مردم در تمامی انتخابات ریاست جمهوری این امکان را فراهم آورده و تاکنون نیز در این مسیر موفق تر از کشورهای دیگر عمل کرده است.

وی تصریح کرد: مشارکت بالای هموطنان در انتخابات ریاست جمهوری موجب سرافرازی و قدرت بیشتر ایران در دنیا خواهد شد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، امروز (جمعه) به طور همزمان در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی و محمدرضا قالیباف، به عنوان چهار رقیب حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha