گزارش خبرنگار ایرنا از روند انتخابات در لندن/کاردار ایران: استقبال خوب است + فیلم

لندن – ایرنا – سرپرست و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن گفت به‌رغم مشکلاتی که گروه‌های معاند و آن‌هایی که سوابق تروریستی آن‌ها عیان است ایجاد کرده‌اند مشارکت هم‌وطنان مقیم انگلیس در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خوب است.

علی متین‌فر روز جمعه در حاشیه برگزاری انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: اخباری که همکاران بنده از شعب پنجگانه لندن و شهرهای مختلف منچستر، بیرمنگهام، نیوکاسل، کاردیف و گلاسکو دریافت کرده‌ام مشارکت و استقبال هموطنان خوب بوده است.

وی افزود: این مساله متاثر از مشارکت بسیار خوب مردم در داخل بوده و نشان داده است که مردم در برهه‌های حساس نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت می‌کنند و همواره حضور حداکثری داشتند.

فرآیند رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای از راس ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد و علی متین‌فر با حضور در ساختمان کنسولی، رای خود را به صندوق انداخت.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۰ صندوق، در ۱۰ شعبه اخذ رأی در انگلیس مستقر شده که از این تعداد ۵ صندوق در مناطق مختلف شهر لندن و پنج صندوق در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف قرار دارد.

رای گیری طبق برنامه اعلام شده تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه دارد و در صورت ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رأی گیری به مدت محدودی و برای برخی از حوزه ها وجود خواهد داشت.

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و داشتن ۱۸ سال تمام از جمله شرایط رای‌دادن در انتخابات است. تمام متولدین ۱۳۸۵/۰۴/۰۸ (۲۰۰۶/۰۶/۲۸) و قبل از آن می توانند با ارائه شناسنامه، کارت ملی یا گذرنامه در انتخابات شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha