سفیر ایران در پاکستان: انتخابات، نشانه صلابت نظام و علاقه ملت به انقلاب است

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، انعقاد مستمر انتخابات در کشورمان را نشانه صلابت و استحکام نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: قطعا حضور پر شور در پای صندوق‌های رای علاقه ملت ایران به انقلاب و نظام را نشان می‌دهد.  

رضا امیری مقدم امروز (جمعه) و همزمان با برگزاری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت: در این روز و رویداد مهم یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی می‌داریم چرا که شهادت آیت‌الله رئیسی، شهید امیرعبداللهیان و هیات همراه آنان شوکی بزرگی برای ایران و دوستان ایران را در اقصی نقاط جهان به دنبال داشت.

وی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران عزادار فقدان ضایعه انسان‌های نجیب و خدمتگزار شدند و همزمان کشورمان وارد یک وضعیت غیرمنتظره یعنی انتخابات زودرس شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از یک جهت در برهه خود بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است چرا که شاهد صلابت و استحکام نظام جمهوری اسلامی هستیم و اینکه انتخابات ثابت کننده اعتقاد راسخ ایران به صندوق آرا و انتخابات مسوولین کشور با رای مستقیم ملت است.

وی گفت: روزی که ملت ایران عزادار شهدای خدمت بودند رهبر آگاه و شجاع انقلاب اسلامی مطابق با قانون اساسی کشور سرپرست ریاست جمهوری را منصوب و دستور دادند ‌که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود لذا این روند طی شد، نامزدهای محترم ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده و اکنون ملت ایران مطابق با سلایق و مطالعات خود یک کدام که از اشخاص مورد نظر را انتخاب خواهند کرد.

سفیر ایران در پاکستان افزود: امیدواریم انتخابات پرشور باشد چرا که هر چقدر میزان مشارکت بالا باشد نشان دهنده عمق علاقه و اطمینان ملت بزرگ ما به انقلاب اسلامی و نظام خواهد بود.

وی با اشاره به تدارک ۵ شعبه اخذ رای برای ایرانیان در اسلام‌آباد و ۴ شهر پاکستان، گفت: حضور پرشکوه ملت ایران و هموطنان مقیم خارج از کشور، در حقیقت می‌تواند جایگاه و منزلت سیاسی، منطقه‌ای و بین المللی میهن اسلامی را ارتقا دهد لذا حضور تک تک افراد پای صندوق‌های رای بسیار مهم و دارای تاثیر تعیین کننده‌ای خواهد بود.

امیری مقدم با اشاره به روابط ایران و پاکستان، گفت که سفر اردیبهشت امسال شهید آیت‌الله رئیسی به کشور همسایه شرقی گشایش‌های جدیدی در مناسبات ما به ویژه توسعه مراودات اقتصادی و فرهنگی رقم زد.

وی تاکید کرد: سیاست همسایگی در اولویت برنامه‌های دولت شهید رئیسی قرار داشت هرچند فقدان ایشان یک شوک غیرمنتظره برای همه ما محسوب می‌شود اما اطمینان داریم توسعه روابط دو کشور با تشکیل دولت جدید در ایران شتاب بیشتری خواهد گرفت.

سفیر کشورمان اظهار داشت که دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه ویژه به تعمیق روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان دارند و معتقدیم، سیاست همسایگی ما که در آن پاکستان از جایگاه مهمی برخوردار است، با قدرت بیشتری در راستای تامین منافع متقابل ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha