رای مردم دفاع از خون شهیدان است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه همه آرای صندوق های رای دفاع از خون شهیدان است، گفت: امروز هر رایی که به صندوق ریخته می شود، موشکی بر سر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان روز جمعه پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در مسجد ابوذر تهران اظهار داشت:‌ دشمن همواره تلاش می کند تا هر طور که شده ملت ایران را از میدان به در کند؛ واقعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و تحمیل جنگ تحمیلی از جمله این اقدامات دشمن بود اما با حضور گسترده مردم همه نقشه‌های دشمن نقش برآب شده است.

وی افزود: در پی از دست دادن شهید خدمت مردم سر از پا نشناخته در تشییع این بزرگواران حضور یافتند و امروز هم در پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا حضور آنها مشت محکم بر دهان یاوه گویان باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: نگاه رئیس جمهور باید به داخل کشور باشد و امیدی به خارج نشینان نداشته باشند و در عین استفاده از ظرفیت‌های خارج اما تکیه آنها براساس فرمایشات رهبری به داخل باشد.

حجت‌الاسلام پورخاقان یادآورشد: رئیس جمهور باید انسانی شجاع، دلبسته به ملت و آرمان شهدا و به فکر مستضعفان باشد تا مشکلات مردم مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مردم همیشه در میدان حاضر شده‌اند، گفت: مردم ممکن است که به دلیل تحریم‌ها گلایه‌ای داشته باشند اما با نظام خود هیچگاه قهر نمی‌کنند و دشمن را ناامید می‌کنند.

دشمنی که حقوق بشر را خود تعریف کرده و هر وقت به نفعش باشد، می‌گوید حقوق بشر است و هر وقت به نفعش نباشد، علیه حقوق بشر می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: حقوق بشری که جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را نمی بیند و تا امروز آمریکا از این اقدامات حمایت کرده است اما هر کجا ملت‌ها در صحنه بودند به آرمان خود رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام پورخاقان ادامه داد: مردم با حضور خود در عرصه‌ها نشان دادند که پای همان عهدی که با امام راحل(ره) بستند، هستند تا انقلاب به سرمنزل مقصود برسد.

وی همچنین گفت: توصیه من به مردم این است که کار خیر را باید زود انجام دهند، با نیت پاک حضور پیدا کنند، همه حضور پیدا کنند و به آخر وقت نیندازند.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه هشتم تیرماه در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از ایران برگزار می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور، ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی در نهایت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌روند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هر یک از نامزدهای انتخابات نیز می‌توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رأی خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه قابل انجام است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات با توجه به محدودیت های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری

وجود دارد، رأی‌گیری تنها با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha