نایب رییس مجلس: انتخابات نمود و تجلی مردم سالاری دینی در میهن اسلامی ماست

همدان- ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای پایه های نظام جمهوری اسلامی را مستحکم تر می کند،گفت: انتخابات نمود و تجلی مردم سالاری دینی در میهن اسلامی ماست.

حمیدرضا حاجی بابایی روز جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدون شک حضور حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین کشورهای دنیا را مستحکم‌تر می‌کند..

مردم همواره وفاداری خود به نظام را ثابت کرده‌اند و یکی از صحنه‌های مهم در این ویژگی ملت، حضور پرشور پایه صندوق‌های رای بوده است.

وی بیان کرد: انتخابات امسال از حساسیت بالایی برخوردار است و مردم به خوبی می‌دانند که سرنوشت خود و آینده کشور را با انتخاب اصلح رقم می‌زنند.

وی اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در انتخابات جایگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در دنیا مستحکم‌تر می‌کنند و این اراده امروز همانند دوره‌های گذشته انتخابات به ثبت خواهد رسید.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی با مشارکت همه جانبه خود، عزت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان کشیده‌اند و امروز هشتم تیرماه نیز حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب مسوولیت سنگین را برعهده خواهد داشت، یادآور شد: رییس جمهور آینده باید شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهد، شهید سلیمانی یک انقلابی به تمام معنا بود و هر آنچه که داشت فدای انقلاب و اسلام کرد.

حاجی بابایی ادامه داد: امسال سال خوبی برای کار هست و برای نخستین بار مجلس شورای اسلامی در ابتدای کار خود با انتخابات ریاست جمهوری و رای اعتماد به وزرا همراه است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در هزار و ۳۱۳ شعبه انتخاباتی استان همدان آغاز شد که از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد براساس حروف الفبا شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کردند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha