۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85523058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات ۱۴۰۳ ؛ ستاره‌هایی که همواره می‌درخشند

شیراز – ایرنا – پدر و مادران شهدای ایمان و وطن، روزی با چشم بستن بر جان عزیز فرزندشان ستاره میهن شدند؛ آنها هنوز هم می‌درخشند، چنانکه از سال‌های سخت جنگ تا صف‌های روشن رای دنباله دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نزدیکی‌های ظهر بود که یکی از ستاره‌های شهر به شعبه اخذ رای حسینیه مرکزی آباده آمد؛ رقیه هوایی را بسیاری از مردم شهر می‌شناختند، به گذشت و ایثار و ایستادگی و صبوری؛ که در قامت مادر، از جان جوان فرزندان ۱۸، ۲۲ و ۲۴ ساله‌اش برای ایمان و ایران گذشت.

او نخست مادر شهید احمد ۱۸ ساله شد، سال ۶۳ و در گرماگرم جنگ تحمیلی بود، داغ دید اما نشکست، درست یکسال بعد دومین لاله جوان رقیه بانو یعنی محمد کاظم ۲۴ ساله به خون نشست و سومین بار نیز ۱۳۶۵ علی اکبر ۲۲ ساله او مدال شهادت را بر سینه نشاند.

این مادر فداکار که برای دفاع مقدس از میهن و ارزش‌های ایران اسلامی سه آلاله جوان و مجرد خود را تقدیم کرد، هنوز هم در همین راه به پیش می‌رود، هر چند آرام، هرچند با ویلچر.

مادر شهیدان احمد، علی‌اکبر و محمدکاظم فرود امروز با ویلچر آمد تا رای دهد تا اینبار با سرانگشت رنگی و برگه رای خود بدرخشد.

اگر روزی ایثار و گذشت در عرصه دفاع مقدس سرنوشت کشور را زیبا ساخت، امروز نیز مشارکت انتخاباتی پررنگ مادران شهدا و جانبازان و آزادگان این جنگ تحمیلی، بیانگر این واقعیت است که سرنوشت کشور به دست مردمان آن رقم خواهد خورد خواه پشت خاکریزها یا در صف‌های رای دادن باشد.

انتخابات ۱۴۰۳ ؛ ستاره‌هایی که همواره می‌درخشند

مادر شهیدان فرود تنها ستاره امروز شعبه‌های رای‌گیری فارس و ایران نبود ؛ صف‌های اخذ رای فارس امروز ستاره‌های دیگری نیز داشت، نمونه‌اش مادر شهیدی که بر روی صندلی چرخ‌دار خود را به شعبه اخذ رای شیراز رسانده بود یا مادر شهید حمیدرضا شجاعی دیگر شهید شمال فارس که با لب‌هایی خندان و چشم‌هایی امیدوار، رای خود را در آباده انداخت.

نمونه دیگر حضور جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس کشور در صف‌های اخذ رای بود؛ جانبازانی که روزی برای کشور جانفشانی کردند و امروز آمدند تا برای بهبودی ایران و زندگی هم وطنانش آمده بود تا سرنوشت‌ساز باشد.

یکی از این جانبازان که به شعبه سید میر محمد شیراز آمده بود، به ایرنا گفت: رای دادن مانند نماز واجب است، برای دفاع از مملکت و ناموس و کوری چشم دشمنان و منافقان رای میدهم و یک سر سوزن خاک کشورم را با تمام دنیا عوض نمی‌کنم.

انتخابات ۱۴۰۳ ؛ ستاره‌هایی که همواره می‌درخشند

او گفت: از فردی که رئیس جمهور اینده ایران می شود هم خواست تا آنچه که امروز وعده کرده را فراموش نکند و به فکر مردم و جوانان باشد.

این جانباز سرفراز فارسی ادامه داد: به مردم بی بضاعت کمک کند، به فکر ایجاد مسکن برای بی خانه‌ها باشد و به بهبود معیشت مردم رسیدگی کند.

فردا که رئیس جمهور آینده کشور معرفی شود، باید در خاطر داشته باشد که پشتوانه فعالیت او رای‌های مردمی امیدوار است و چراغ راه او همین ستاره‌های درخشان شهر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha