۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۴
کد خبر: 85523452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جوانان شیراز از صندوق‌های رای چه می‌خواهند؟+ فیلم

شیراز - ایرنا – هرچند انتخابات هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ به پایان نزدیک می‌شود اما شیراز همچنان صحنه صف‌های متراکم مردم، بویژه در شعبه‌های اصلی اخذ رای مانند شاهچراغ، دانشگاه، حافظیه و سعدیه است؛ صف‌هایی که جوانان سهم پرشماری در آن دارند؛ جوانان فارسی درباره خواسته‌هایشان از رئیس جمهور آینده کشور با خبرنگار ایرنا سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هرچند این گزارش دقایقی مانده به ساعت هشت شب تهیه شد و هنوز دومین تمدید مهلت رسما اعلام نشده بود، بنا به آنچه مشاهده کردیم، صف طولانی شعبه‌های حافظیه، سعدیه و تامین اجتماعی حکایت از تمدید احتمالی این فرصت حکایت داشت.

در این سه شعبه اخذ رای جوانان حضور پرشماری داشتند و می توان گفت که حداقل نیمی از صف را به خود اختصاص داده بودند؛ از انها پرسیدم خواسته‌تان از رئیس جمهور آینده کشور چیست؟ چه چیزی بیش از همه شما را به پای صندوق‌های رای کشاند و در انتخابتان موثر بود؟

اشتغال؛ خواسته ردیف اول جوانان شیرازی

آنچه بیش از همه در میان خواسته‌های جوانان شیرازی تکرار شد، اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری بود.

محمد امین اسفندیاری پسر جوان شیرازی که با ۲۰ سال سن، سالهای نخست جوانی خود را می‌گذراند، گفت: برنامه نامزدها برای اشتغالزایی بیش از همه در انتخاب من موثر بود.

او افزود: اکنون دغدغه هر جوانی در کشور شغل است و رئیس جمهور آینده باید کاری برای جوانان بکند.

این جوان شیرازی ادامه داد: باید با برنامه ریزی درست، آنقدر اشتغالزایی شود تا دیگر بیکاری دغدغه جوانان ایرانی نباشد.

اسما فدایی دختر ۲۶ ساله شیرازی نیز بر اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: رئیس جمهور کشور باید از همان ابتدا زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

او این را هم به گفته خود افزود که نامزد امروز انتخابات، فردا که رئیس جمهور شد وعده های خود را عملی کند، نه اینکه تنها حرف باشد.

آنطور که او گفت: صداقت و کارنامه و برنامه‌های نامزدها مهمترین مولفه‌ها در انتخاب او برای چهاردهمین رئیس جمهور کشور بوده است.

اشتغال خواسته اصلی ما است و اینکه رئیس جمهور به دانش آموته ها و دانشجویان تحصیل کرده کشور بیشتر اهمیت دهد تا اینکه بخواهد از کارشناسان خارجی استفاده کند.

تاکید بر حل محوری مساله اشتغال

پگاه امامی دانشجوی ۲۵ ساله شیرازی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اشتغال خواسته اصلی ما است؛ اینکه رئیس جمهور به دانش آموخته ها و دانشجویانی که در کشور تحصیل کرده‌اند، اهمیت بدهد و زمینه اشتغال انها را فراهم کند، نه اینکه بخواهد از کارشناسان خارجی استفاده کند.

او معتقد است اگر مساله اشتغال حل شود، بر دیگر بخش های اقتصادی نیز اثرگذار خواهد بود.

جوانان شیراز از صندوق‌های رای چه می‌خواهند؟+ فیلم

اقتدار ملی کشور، مطالبه جوانان فارس

مورد دیگری که در چند نوبت از سوی جوانان حاضر در صف‌های اخذ رای شیراز مطرح شد؛ حفاظت از اقتدار کشور بود.

پریسا زارع جوان ۳۰ ساله و تحصیلکرده ‌ای که به شعبه اخذ رای حافظیه آمده بود، گفت: اقتدار کشور برای من مساله‌ای مهم است.

او ادامه داد: امروز ایران در منطقه و حتی جهان جذبه و اقتدار دارد و این جایگاه باید حفظ شود.

جوان دیگری نیزدر شعبه حرم مطهر شاهچراغ (ع) به خبرنگار ایرنا گفت: مناسبات بین‌المللی کشور باید به گونه‌ای باشد که اقتدار آن حفظ شود.

او با اشاره به جایگاه مهم و اثرگذار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و حتی مناسبات بین‌المللی، گفت: رئیس جمهور آینده کشور باید علاوه بر حفاظت از این جایگاه، اقتدار ایران را به دنیا معرفی و عرضه کند.

مسکن، ضرورتی که آرزوست

حل مشکلات اقتصادی جوانان و بیش از همه مسکن خواسته دیگر جوانان شیرازی بود.

پریسا زارع گفت: اکنون اجاره بهای منزل بسیار افزایش یافته و امید جوانان برای صاحب خانه شدن بسیار پایین آمده تا جایی که خرید خانه به آرزویی برای بسیاری از جوانان تبدیل شده است.

این جوان شیرازی که مادر یک دختر ۲ ساله نیز هست، ادامه داد: تامین مسکن برای جوانان بسیاری از مشکلات انها را حل می‌کند.

فاطمه رضایی جوان ۳۲ ساله شیرازی نیز در صف اخذ رای شعبه تامین اجتماعی گفت: حل مشکل مسکن جوانان ضرورتی است که بر ازدواج و فرزندآوری جوانان نیز اثر گذار است.

او یکی دیگر از دلایل انتخاب و مشارکت انتخاباتی خود را افزایش شادی و نشاط و امیدواری در جامعه عنوان کرد.

اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت مطالبه جوان شیرازی از صندوق‌های رای

پریسا زارع که پیش از مادر شدن مهندس و شاغل بود و اکنون ۲ سال است که شغل خود را از دست داده گفت: اگر مسئولان به واقع می‌خواهند جوانی جمعیت رقم بخورد، باید تسهیلات و زمینه آن را فراهم کنند.

او از رئیس جمهور آینده ایران خواست تا قانون جوانی جمعیت را به گونه‌ای اجرا کند تا بانوان پس از مادر شدن بتوانند پس از گذراندن دوران کودکی فرزندشان به کار بازگردند چرا که بیکاری آنها بر اقتصاد خانوار نیز اثرگذار خواهد بود.

رئیس جمهور ایران دغدغه فرهنگ داشته باشد

پگاه امامی دانشجوی جوان شیرازی گفت: هر چند عامل اصلی که سبب شد تصمیم به مشارکت در انتخابات بگیرم اقتصادی است، اما رئیس جمهور اینده کشور باید دغدغه هنر و فرهنگ و آموزش و پرورش کشور را هم داشته باشد.

او ادامه داد: به عنوان نمونه اجرای ۲۰۳۰ با فرهنگ ما تطابق نداشت و می توانست مشکلات بسیاری ایجاد کند، رئیس جمهور اگر دغدغه فرهنگ داشته باشد و برنامه های او متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، می تواند در این زمینه مفید و تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، اکنون نزدیک به ساعت ۱۰ شب و پایان دومین تمدید مهلت انتخابات است و هنوز صف‌های مردم فارس بویژه در شیراز و شهرستان‌های بزرگتر برقرار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha