حضور پرشور بانوان ایرانی مقیم عراق در انتخابات ریاست جمهوری ایران + فیلم

بغداد- ایرنا- بانوان ایرانی مقیم بغداد در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران همانند دیگر بانوان در سراسر ایران اسلامی در پای صندوق های اخذ رای در عراق بویژه در بغداد حضور یافته و آرای خود را به صندوق های اخذ رای ریختند.

به گزارش ایرنا، سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه صالحیه - کراده مریم- در غرب رودخانه دجله پیش از شروع و آغاز رای گیری، شاهد حضور چشمگیر بانوان ایرانی بغداد برای شرکت در رای گیری بود.

اغلب این زنان کسانی هستند که با همسران عراقی ازدواج کرده اند ودر شهرک های اطراف بغداد و در فاصله های دور به محل سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده اند تا در این دوره از انتخابات به نامزد مورد نظر خود رای بدهند.

بانوان ایرانی به رغم گرمای حدود ۴۰ درجه به همراه فرزندان خردسال خود با در دست داشتن شناسنامه ایرانی، در این دوره از انتخابات با حضوری پرشور شرکت کردند.

براساس این گزارش تمامی مراکز اخذ رای در شش حوزه بغداد، کربلای، نجف اشرف، بصره ، اربیل و سلیمانیه مملو از حضور ایرانیان مقیم عراق و زائران عتبات مقدسه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بودند.

محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در ساعات اولیه آغاز رای گیری در حضور در ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی مستقر در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، رای داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha