۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۳
کد خبر: 85523177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگشتان جوهری یزدی‌ها، خاری بر چشم دشمنان

۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۳
کد خبر: 85523177
انگشتان جوهری یزدی‌ها، خاری بر چشم دشمنان

یزد- ایرنا - مردم متدین و انقلابی حسینیه ایران از اولین ساعات آغاز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پای صندوق رای حاضر شده و برگ زرین دیگری در تاریخ حماسه ساز این دیار رقم زدند.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در چندین مرحله انتخابات برگزار کرده است و این مردم بودند که برگ برگ تاریخ را با حضورشان به یادگار گذاشتند و هیچگاه یادشان نرفته و نخواهد رفت که هر حضور، یک رای به این نظام و انقلاب است، مردم ایران تا پای جان برای ایران می‌مانند و عشق به ایران را با حضورشان در پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد.

یزد که به سرزمین قنات، قنوت ،قناعت، کار و تلاش در ایران معروف است، مردمان آن امروز جمعه همگام با سایر هموطنان با گام های استوار و محکم خود در شعبه های اخذ رای حاضر شدند تا بار دیگر اقتدار ملی کشور ایران را به جهانیان نشان دهند و همچنان برخی از شهروندان که تاکنون موفق به رای دادن نشدند اما هنوز هم برای انداختن رأی در صندوق باید در صفی طولانی منتظر هستند.

امروز مناطق مختلف استان شاهد حضور زنان ، مردان و جوانانی است که با غیرت دینی و اسلامی پا در میدان حضور حماسی گذاشته و جوهر اخلاص و وفاداری به میهن و نظام اسلامی را با سرانگشتان رنگی خود به نمایش گذاشته اند.

انگشت سبابه شهروندان استان یزد اگر چه امروز رنگ آبی حضور به خود گرفته است ، اما خودشان بر این اعتقادند که این رنگ نه رنگ استامپ که مهری برای باطل کردن نقشه شوم دشمنان است.

در این بین مادرانی که فرزندان خردسال خود را در آغوش گرفته بودند و ساعت ها در صف های طولانی شعبه های اخذ رای در انتظار ایستاده بود، آمده بودند تا آینده ای روشن را برای فرزندان خود رقم بزنند.

امروز علاوه بر پیر و جوان، ‌زن و مرد، ‌بسیاری از دختران و پسران گروه های مختلف سنی بالای ۱۸ سال، برای عزت و افتخار ایران در پای صندوق های رای حاضر شدند، حضور رای اولی ها که نخستین تجربه مشارکت سیاسی خود را در امور سیاسی کشور سیاه مشق می کردند، با شور و حالی که بیانگر احساس بزرگی برای آنان است همراه بود.

در صفوف منسجم و دوشادوش یکدیگر قرار گرفته اند تا سهمشان را درتدام انقلاب ادا نمایند.

رأی‌گیری در استان یزد نیز همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده و شعب اخذ رای مملو از صف‌های زنان و مردانی است که شناسنامه خود را در دست گرفته‌اند تا مهر تایید دیگری از اختیار و انتخابشان بر برگه هویت خود بنشانند.

ایرانی آباد در گروه مشارکت حداکثری

یک شهروند یزدی که در شعبه اخذ رای مسجد حظیره حضور یافته بود گفت: از زمان شروع رای گیری اقشار مختلف مردم با نشاط و رغبت فراوان برای انتخاب نامزد مورد نظر خود در محل صندوق رای حاضر شدند.

"حسین دهقانی" افزود: رای هر ما ایرانی خاری است برچشم کسانی که نمی توانند نظام جمهوری اسلامی و همبستگی مردم ایران را ببینند و من به ایرانی بودن خود افتخار می کنم.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی است اظهار کرد: با حضور در این حماسه سیاسی ایرانی آباد در گرو این مشارکت سیاسی رقم خواهیم زد.

نامزد اصلح نباید اسیر زرق و برق دنیا باشد

"علی فلاح" در حالیکه عصا به دست داشت، خاطرنشان کرد از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی انتخابات شرکت کرده است و حضور خود را موجب یاس و نابودی دشمنان نظام و انقلاب دانست.

وی در پاسخ به این سوال که چه انتطاری از نامزد مورد انتخاب خود دارید گفت: اینکه اسیر زرق و برق دنیا نباشد و تمام تلاش خود برای رفاه و آرامش مردم این کشور بکند.

با شرکت در انتخابات دین خود را به شهدا ادا کردیم

یک رای اولی هم با نشان دادن انگشت اشاره خود که رنگ حضور در انتخابات به خود گرفته بود، گفت: اقتدار و عزت ایران اسلامی مدیون خون شهداست و امروز ما با شرکت خود در این حماسه سیاسی دین خود را ادا کردیم.

سمیرا فاطمی تصریح کرد: همانگونه که جوانان کشور در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها حضور پیدا کردند ما نیز امروز در پای صندوق های رای حاضر می شویم و هر روزی که نیاز باشد برای ایران از جان هم مایه می گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: رای دادن و حضور پرشور ما در پای صندوق های رای موجب یاس و سرخوردگی دشمنان نظام و خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

دشمنان سعی در کمرنگ کردن حماسه سیاسی مردم دارند

دیگر شهروند یزدی هم با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش بودند که حضور مردم در این حماسه سیاسی کمرنگ کنند تصریح کرد: اما امروز خوشحالم که استقبال و مشارکت مردم در حماسه سیاسی مشت محکمی به دهان یاوه گویان بود.

علی علیدوستی اضافه کرد: باید توجه داشت اگر درانتخابات شرکت نکنیم در واقع دشمن را دررسیدن به اهداف شوم یاری کردیم که این با اصل نظام در تضاد است.

رییس جمهور آینده ادامه دهنده شهید جمهور باشد

پیرمرد یزدی هم با افتخار انگشت جوهری خود را نشان داد و گفت: من همیشه در انتخابات شرکت کردم و اجازه ندادم که دشمنان از این فرصت استفاده کنند .

محمد محمدی اشتغال و مسکن را از مهمترین مطالبات مردم در شرایط کنونی جامعه دانست و گفت: امید داریم که این انتخابات بتواند شرایطی برای تحقق وعده‌ها و رسیدگی به مطالبات آنها را فراهم کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید جمهور افزود: رییس جمهور ما باید ادامه دهنده راه آیت الله رییسی باشد و ما هیچ موقع مجاهدت های او را فراموش نمی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha