۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۵
کد خبر: 85523450
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زمان رای‌گیری در انگلیس بار دیگر تمدید شد

۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۵
کد خبر: 85523450
زمان رای‌گیری در انگلیس بار دیگر تمدید شد

لندن – ایرنا – سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن دقایقی پیش اعلام کرد که زمان رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، یک ساعت دیگر تمدید شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده است: زمان رای گیری به مدت یک ساعت ( تا ساعت٢٠) در تمام شعب پنجگانه لندن و شعبه بیرمنگام تمدید گردید.

فرآیند رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای از راس ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد و از همان دقایق اول، ایرانیان با حضور در حوزه‌های اخذ رای، آرای خود را به صندوق ریختند.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۰ صندوق، در ۱۰ شعبه اخذ رأی در انگلیس مستقر شده که از این تعداد ۵ صندوق در مناطق مختلف شهر لندن و پنج صندوق در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف قرار دارد.

رای گیری طبق برنامه اعلام شده تا ساعت ۱۸ برنامه‌ریزی شده بود اما به‌دلیل استقبال مراجعه‌کنندگان، ابتدا تا ساعت ۱۹ و فعلاً تا ساعت ۲۰ تمدید شده است.

علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن پیشتر در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد؛ به‌رغم مشکلاتی که گروه‌های معاند و آن‌هایی که سوابق تروریستی آن‌ها عیان است ایجاد کرده‌اند مشارکت هم‌وطنان مقیم انگلیس در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خوب است.

وی افزود: اخباری که همکاران بنده از شعب پنجگانه لندن و شهرهای مختلف منچستر، بیرمنگهام، نیوکاسل، کاردیف و گلاسکو دریافت کرده‌ام مشارکت و استقبال هموطنان خوب بوده است.

کاردار سفارت افزود: این مساله متاثر از مشارکت بسیار خوب مردم در داخل بوده و نشان داده است که مردم در برهه‌های حساس نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت می‌کنند و همواره حضور حداکثری داشتند.

تمدید زمان رای‌گیری در حالی صورت می‌گیرد که عناصر ضد انقلاب از صبح امروز (جمعه) با تجمع مقابل شعب اخذ رای در انگلیس و فحاشی تلاش کرده‌اند تا رای‌دهندگان را از مشارکت در انتخابات منصرف کنند. بر اساس گزارش‌ها پلیس انگلیس تاکنون ۶ نفر از این عناصر اغتشاشگر را به دلیل ایجاد مزاحمت دستگیر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha