مشارکت پرشور ایرانیان خارج از کشور/ پایان انتخابات در شرق آسیا/ ادامه انتخابات در آمریکا

تهران- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خارج از کشور گفت:آخرین حوزه انتخابیه امریکا است و تا بامداد امروز نتایج به وزارت خارجه اعلام می‌شود و به محض وصول آمار اعلامی طی مکاتبه محرمانه به وزارت کشور اطلاع خواهیم داد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ علیرضا محمودی، رییس ستاد انتخابات خارج از کشور در گزارش کلی از روند انتخابات در خارج از کشور گفت: روند انتخابات به خوبی پیش رفت و در شرق آسیا پایان انتخابات اعلام شده و شمارش انجام شده است. ما خوشحالیم که در نمایندگی های ایران به دقت از آرا صیانت شده است. در رسانه ها برخی افراد خبرسازی کردند و به هیچ وجه با امار اخذ رای ما مطابقت ندارد.

وی ادامه داد: در اروپا همچنان روند ادامه دارد و به خوبی در حال برگزاری است. علی رغم برخی مشکلاتی که ایجاد کرده بودند، با ارتباط با پلیس کشورها حضور برخی اخلال گران برطرف شده است.

محمودی با اشاره به اینکه حضور پررنگ ایرانیان در بخش های مختلف را داشتیم گفت: در کشورهای همسایه خصوصا در خلیج فارس ما تعداد زیادی از رای دهندگان را داشتیم. تمام نمایندگی های ایران در حوزه پیرامونی و اروپا دو ساعت به رای گیری اضافه کردند. در خارج از کشور به دلیل محدودیت شعب حضور ایرانیان پای صندوق ها زمان زیادی می‌برد.

رییس ستاد انتخابات خارج از کشور ادامه داد: ما هم اکنون در امریکا انتخابات را ادامه می‌دهیم و با تماسی که داشتیم متوجه شدیم حضور ایرانیان ادامه دارد. این باعث مسرت ماست که توانستیم امادگی را برای شعب اخذ رای ایجاد کنیم تا همه ایرانیان پای صندوق رای بیایند و حضور داشته باشند. تا اینجای کار به لطف خدا انتخابات پرشوری را در خارج از کشور داشتیم و این نشان می دهد که ایرانیان به سرنوشت خودشان اهمیت می‌دهند.

وی تاکید کرد: چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود با همین کیفیت آمادگی برگزاری آن را داریم.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین حوزه امریکا است و تا بامداد امروز نتایج به وزارت خارجه اعلام می‌شود و به محض وصول آمار اعلامی طی مکاتبه محرمانه به وزارت کشور اطلاع خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha