برگزاری انتخاباتی امن و آرام در سراسر کشور/ حضور واحدهای سیار و ثابت پلیس در تمامی شعب

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا از برگزاری انتخاباتی امن و آرام در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی در تشریح فرایند اقدامات پلیس افزود: بر اساس گزارش‌های اخذ شده از همکارانم در اقصی نقاطِ ایران با شروع انتخابات و حضور مردم در مراکز رأی‌گیری؛ تا این لحظه هیچ موردِ سوء امنیتی گزارش نشده است.

وی افزود: انتخابات در صحت و سلامتِ محیطی و مردمی در حالِ برگزاری است.

منتظر المهدی ادامه داد: حضور گسترده‌ واحدهای سیار و ثابت پلیس در محل‌هایِ اخذ رأی و حتی نقاطِ صعب‌العبور باعث تسهیل در فرایند انتخابات و تضمین امنیت کامل شده است.

سخنگوی پلیس اظهار داشت: این نوید را به هم‌میهنان عزیز می‌دهم که فراجا در تمامیِ مراحل انتخابات با رویکردی امنیت آفرین تا لحظه‌یِ آخر حضور موثر خود را تداوم خواهد داد.

سردار منتظرالمهدی در پایان یادآور شد که رصدِ هوشمندِ فراجا از ساحلِ دریا تا جدارِ خاکیِ مرز از ابتدایِ برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در دستورکار بوده و از تمامیِ عواملِ انتظامی و مردمِ فهیمِ ایران در مشارکتِ این روزِ بزرگ و حماسه ساز کمالِ قدردانی و تشکر را دارم.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز ، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هر یک از نامزدهای انتخابات نیز می‌توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رأی خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه قابل انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha